Hoppas att jag gör det här rätt, första gången jag skriver något här på bukefalos. Jag at ett sto som jag tänker betäcka i år pga att hon tyvärr dragit på sig en senskada som kommer ge en lång konvalescens. Hon är ett KWPN-sto född 2002, Placido-Aldatus Z. Hon är regad i ASVH med gröna papper. Hon har rätt mycket fullblod bakåt i stammen (41.99%, enligt någon sida) och även om hon är gudasnäll att hantera, aldrig sur eller bråkig, så har hon väldigt mycket nerver. Väldigt tittig och vaken, och ser och hör ALLT! Hon rör sig bra, när man väl får henne att slappna av och hon taggar till ordentligt i hoppningen. Vi har tyvärr bara kommit upp till 1.10 m med placeringar, men hon har hoppat 1.20-1.30 på träning utan några problem. Min hopptränare säger att hon skulle ha kapacitet för 1.30 m på tävling. Nu är det så att hon enligt uppgifter från den som importerade henne så ska hon ha fått ett föl i Holland som femåring, men han har inga uppgifter till tidigare ägarna (han köpte henne genom en bekant, hästförmedlare) och jag får inte heller några resultat när jag söker på nätet. Jag har också därför valt att se det som att hon inte har fått föl förut. Några hingstar som jag har funderat på till henne är Balou du Rouet, Camaro M och Common Sense. Jag vill gärna ha en hoppinriktad hingst som gärna ger bra gång också. Jag vill också gärna ha en hingst som inte ger så skarpa/vassa avkommor (även om jag vet att det är svårt att säga). Gärna någon Singer lite större avkommor också, då mitt sto bara är 163-164 cm och rätt så tunn i typen. Är det någon som har något att säga om de tre jag har tagit upp, eller har något annat förslag?