Funderingar Hingstvalstråd 2014

Sv: Funderingar Hingstvalstråd 2014

Jag vet inte riktigt för att vara ärlig. Jag läste i någon tråd här att påsken var sen i år och att det då kunde trassla till det med utlandsskicken. Jag ska kika om jag hittar var det stod någonstans.

Ja gör gärna det :).

Jag kan inte tänka mig att så många ens börjat seminera vid påsk, iaf inte på mina breddgrader. Mina ston lär ju knappt ha börjat föla då...

Ok.

Påsken tror jag som sagt inte man behöver oroa sig värst för. Sen ser jag inte riktigt skillnaden på utland/svenskt i det avseendet, det lär vara ännu svårare att få sperma från en svensk hingst den 2 maj t ex? För 1 maj är väl inte röd dag på kontinenten, eller?

Blir ingen betäckning för mitt sto då risken är för stor både att gå dräktig och att föla pga en skada. Väldigt tråkigt då hingst just var vald efter ett års funderande. Men oj vad jag lärt mig mycket efter allt hingstpluggande :)

Jag funderade med på både Heartbeat och Hasard men efter att jag sett Hasard valde jag bort Heartbeat. När vi är ute och tävlar är det väldigt många Heartbeat hästar som startar och jag kände att jag vill inte bara vara en i mängden. Heartbeat har ju haft väldigt många ston i Sverige under flera år så nu mitt val kommer bli Hasard även om han är en "nyare" hingst. Det jag sett på honom både live och filmklipp gillar jag.

Nästan bestämt!

Chirlon till vårt Opius sto, husse får svensk och jag får med lite tur ingen fux :p

Perfekt, alla nöjda! :)
Jag såg honom på hingstvisningen och han verkade väldigt cool. Såg så nöjd ut när han fick applåder..

Svenska posten jobbar inte röda dagar.
Den sena påsken flyttar även fram andra helgdagar som jag förstått det.
Och jo, en hel del börjar ju i slutet av april/början av maj.

Det är skick som påverkas, inte bara de utländska men de svenska har ofta lösningar för det utan postens hjälp. 1 maj är en torsdag tex, svenska posten jobbar inte Tors+fre då. Måndagen efter är helgdag i många europeiska länder.

Senast ändrad:

kl.

Jag funderar på Elliot till min dam, om det trots allt skulle bli så att jag betäcker om henne i år.
Vad tror ni om det?

Coventry var intressant, men skulle vilja ha en hingst med lite längre rygg.

Connor är också en favorit, men skicken är för dyra för att jag ska våga.

Ett nytt försök med Canterbury ligger också nära till hands, såklart. :)

http://www.blup.se/sv-SE/horses/243503-apple-essence

Jag uppfattar inte Elliot som att ha lite längre rygg.
Jag tycker att du ska kolla på Comfortuna som jag tror kan passa

Jag uppfattar inte Elliot som att ha lite längre rygg.
Jag tycker att du ska kolla på Comfortuna som jag tror kan passa

Haha, nja, menade mer att jag tycker Coventry ser ut att ha en ngt kortare rygg, men jag har inte sett nån av dem live, bara sett bilder och läst beskrivningarna. Normallång rygg går bra, men inte kort. :p
Rätta mig gärna om jag har fel. :)

Gillar bara en skimmel, och det är mitt sto... Betäcker ogärna med en annan skimmel. :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka