Funderingar Hingstvalstråd 2014

Sv: Funderingar Hingstvalstråd 2014

Ja det är dressyr jag letar efter, maxad d-ponny helst! Stoet heter Fairy Love och har själv tävlat FEI dressyr i yngre dagar :)

Vad spännade!
jag hade nog tagit en titt på Valdo eller Jarno.
Sen så finns ju FS-stuteriets fina hingstar, men då får du nog regga WPB tror jag.

Själv har jag ju ett C-ponnysto som ska betäckas jag hoppas stenhårt på en fin hopphingst som jag sett. Vi får se om det blir som tänkt.

Kl
Hingst till sto e Zirocco Blue - Emilion? Stoet är 2,5 och därför svårt att säga så mkt om henne. Rör sig bra. Trevligt exteriört, ganska långbent. Dock veka kotor bak. Tänker mig i första hand att sälja fölet, så något som kan bli säljbart.
Tack!

Ja, förra ägaren pratade om att Valdo nog skulle passa :) Dock stog han på fryst i år, hoppas det blir färskt nästa år :crazy:Vilket är FS-stuteriet? (kan inte mkt om ponnyer ;) )

Det är ett tyskt stuteri vars hingstar står på semin så det går att ta in på dem. Ironwills lilla plutta Storm är efter FS Mr Right tror jag, sen finns FS Don't Worry, FS Champion de Luxe, FS Pearcy Pearson och kanske några till. Dock är de inte godkända i ASRP(vad jag vet pga de inte släpper plåtarna) så man måste regga WPB för att få vara med på ungponnyarrangemang.

FS Champion :love:

Har kikat på honom lääääänge *dreggel*

Och sen är där ju K2 Golden Top!
Vilken stam och vilken kille :love:

Senast ändrad:

FS Champion De Luxe är nummer ett på min lista över hingstar till min storm när hon ska betäckas. :love:

Kl
Skickat in info och bilder på mitt sto till hingsthållare och några duktiga inom avel. Någon här som testat asvh's avelsrådgivning? Tror det kostar 2-300kr men det kanske det kan vara värt? Velar som tusan fram och tillbaka mellan alla hingstar..

Jag har också en ponnyflicka (f 13 så det är ju några år tills hon ska betäckas) men någon av ovannämnda pojkar blir det till henne :)
Vilken beror på vilken storlek hon slutar på..
Blir hon C ponny tar jag Champion för att få upp storleken så mycket som möjligt, blir hon D ponny så tar jag K2 först ;)
Han stam är ju bland det mest meriterade man kan få fram i svensk ponnyavel ;)

Du tänker i första hand gångartshingst till henne? (nåja det är ju ett liiiiitet tag kvar)

Nja, K2 är ju mitt första val egentligen, men storleken får vara med att bestämma.
I k2s stam så är ju pappa egentligen högre bedömd i hoppning än dressyr även om han nu går dressyr själv.
Morfar har ju lämnat i alla grenar och tävlat alla grenar.

Så jag räknar nog det som mest "multi talang".
Sen får man ju se vad den lilla räkan är bra på för utom att super-rejsa i hagen!
Hon har ju inte fbl mamma för inget.. :cautious:

Lordanos? (Landos - Ahorn Z) Om han går att få skick på till Sverige vet jag inte, men 2010 föddes ett par SWB efter honom i alla fall.

Morbror till mitt eget sto, så är lite partisk kanske. ;)

Och apropå att vara ute i god tid, jag planerar redan att betäcka mitt sto f -13 med Canterbury när hon blir äldre, då jag aldrig fick något syskon efter honom och nu sitter i en situation där jag inte kan försöka mer. Hon är mycket lik sin mor och tror faktiskt det skulle bli en bra kombination. :d Men mycket kan ju såklart hända innan det är dags. :D

Tack! Ska kollas upp, vid en första anblick känns det precis som en sån hingst jag söker.

kl

Ett hingstval klart iallfall,

Kgs Horgaard Remis e Blue Hors Romancier - Weltmeyer går till Bernstein.

Derrydona och Gabrielle är jag inte helt på det klara med ännu.

kl

Jag tar gärna emot lite tips till mitt nya sto: http://www.horsetelex.com//horses/pedigree/1517041

Hon är dräktig med Asca Z.

Jag vill ha nåt ur Almés hingstlinje (funkar ju även om det ligger på mödernet). Allra helst Ahorn Z eller nån annan som dubblar hennes mormor.

Tänk fritt :)

Aperol (tävlades tidigare av Angelica Augustsson) http://www.sporthorse-data.com/d?i=10988815

I Sverige finns Acacio 948 http://www.blup.se/sv-SE/horses/5137-acacio-ex-acagion

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka