Sv: Funderingar Hingstvalstråd 2014
*kl*
Jag ramlar lite förvirrat in i den här tråden.
Har lite vaga funderingar på att låna mage på en kompis sto, men känner att ju mer jag läser om halvblod, desto mer förvirrad blir jag.
Stoet ifråga är e. Weltman - Starry Night xx och kommer visas på treårstest nästa år, dvs ingen bedömning finns i dagsläget. Det jag vet om stoet är att hon har brett ansatt hals, så alla sådana hingstar går bort. Hon är lätt i typen, fullblodet har helt klart slagit igenom.
Jag skulle gärna vilja ha en skimmel (
) men har hittills inte hittat någon som är gångartshingst, skimmel och med väl ansatt hals. Så om någon har ett tips att kika närmare på (behöver inte vara skimmel), gärna en hingst som lämnar både hopp- och dressyr, jag är allroundryttare själv, men framförallt en hingst som nedärver ett trevligt temperament och med lätta, okomplicerade avkommor. Jag är inte ute efter en OS-stjärna, utan en trevlig kompis.
Skimmel ser jag som bonus, sedan skulle jag gärna vilja ha en häst som inte är alltför hög, men den kan lika gärna vara maffig i typen som lätt. Förslag som jag kan kika närmare på i väntan på bedömningen på treårs?