Funderingar Hingstvalstråd 2014

Sv: Funderingar Hingstvalstråd 2014

Jag är ju själv väldigt svag för Cellestial, men han verkar det inte gå att få tag på i sverige.. :(

Annars kolla på hopphingstar ur "c-linjerna" dom brukar röra sig bra också :)

Annars finns det ju Connor som visserligen inte är så gammal men jag tycker han ser intressant ut :)

Annars Lambo och Magini som lämnar både hopp och gång, är inte så stora men dock ej skimmlar :p

Tack, då har jag fått några namn att kolla upp. Channon var riktigt läcker! :) Tur jag har tid på mig innan säsongen sätter igång...

Bravour, Bravour eller kanske Bravour ;)

Det är ju en hopphingst, men han rör sig riktigt bra och hoppar gudomligt. Enormt trevligt psyke, har inte mkt negativt att säga om den hingsten. Han är dessutom skimmel

Har själv en hingst f-13 efter honom som är väldigt trevlig :)

Har mailat självaste Ben nu och frågat, både om han används inom aveln och om man kan få sperma till Sverige, samt det om stammen.
Nu vet jag väl inte om jag egentligen väntar att få ett svar, men det vore ju kul om jag fick det. :D

Tror Ben inte svarar. Han befinner sig i en rättsprocess där han anklagas för att ha sålt hästar för ett högre belopp än det han uppgivit till sin arbetsgivare/sponsor/hästägare. Samma hästägare som nu vill sälja Triple X.
http://www.chronofhorse.com/article/ben-maher-involved-british-lawsuit

Jaha, oj! Men jag trodde Ben var delägare i hästen? :crazy: Usch vad tråkigt det är när bra team bryts upp/riskerar brytas upp. Men stämmer anklagelserna är det ju inget vidare schysst sätt heller...
Nåja, det är väl inte mycket att spekulera i nu, det där för rättsväsendet sköta, men jag hoppas Ben får behålla hästen hos sig iaf.

Någon som lite mer djupgående info om hingsten Julio e: Julio Mariner XX-Calato-Corrado I. Lyckas inte hitta så mycket mer info utöver det som står på hingststationens hemsida. Tycker den har intressant stam, mycket fullblod och har tävlat 1.60 hoppning. Någon som vet hur avkommorna blir?

kl
Nu har jag blivit med ett sto till som ska betäckas till våren, några ideér någon?

Diplomsto, första avkomman e.Corlensky blev högsta bedömda 3-åring 2010, har även lämnat hingstföl e.Camaro M som blev såld till Norge som hingstämne, dock så fick den avlivas pga skada som 7mån...

Skulle gärna ta Corlensky igen, men han finns bara på fryst nu... Alt Camaro innan han blir för gammal... Vad tror ni? Corriendo Tau känns intressant stammässigt, men jag är inte förtjust i han, känns sämre än pappa/morfar...

Lasandos-Felix-Robin Z, hon är 167cm, mkt fin modell, rör sig bra, fick 9 på typ och 8-10 i hopp på 3-års. Jag hämtade henne i lördags, så jag har inte så mkt att säga om henne än, mer än att hon är otroligt snäll, pigg o vaken, men inte stirrig, lagom känslig :)

Är det Lasandra, Maria_b : s ? tycker jag känner igen det du skriver :) Vad roligt med ett så fint sto.

Ja det stämmer :) Hennes första avkomma Calistra har nu vinst o plac i 130, var i final i 6-års championatet :)

kl
Kommer troligen betäcka nästa år, har gjort en "liten" lista på vad som önskas av hingsten:
*Ej lämna stort
*Hög dräktighet
*Ej TAI/FAI
*Förädla
*Ge bättre och större galopp
*Hoppstammad
*Max 2 h till stationen från Blekinge

Stoet är e. Opius - Rex - Lambert

Har lite egna funderingar, Canterbury har stått högt upp på listan, men vet inte om jag vågar använda TAI :crazy:

Har också fått upp ögonen för Coventry som ska gå bruksprovet till våren (hoppas han går igenom!), frågan är ju bara om han lämnar stort och vad han lämnar överhuvudtaget?
Ni som är mer insatta på detta än mig, vad säger hans stamtavla?

Ni får gärna ge andra förslag :)

Vad ROLIGT att hon fick komma till en annan bukefalist! Såg hennes annons och blev lite ledsen i ögat, vad löjlig man är. :p GRATTIS till ett så fint sto!

Tack!! Känns jättebra, hon är löjligt lik min fina Dezza (fast typ 150kg lättare ;) )

kl på mig själv...

Är det någon här som har bra koll på ponnyhingstar? Jag har ett nyinköpt ponnysto som gett bra avkommor med Vermont, finns det några fina söner till honom (förutom Verdi) som finns i sverige, helst inte för långt bort bara...

Tacksam för svar! God Jul alla :p

Verdi är ju död, men finns på fryst (tror jag)
Valdo finns kvar och vad jag vet är han inte kastrerad.
Sen så finns Brännornas Rigoletto som är en son till Verdi.
Det finns också en hingst som heter Masterpiece som är efter Vermont, han har bara två avkommor och verkar väl inte precis ha rosat aveln.

Är det en gångarthingst i första hand eller hopphingst som du är ute efter?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka