Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013
Inte funderat på att göra om kombinationen med Hip Hop? Såg att hennes HH-avkomma hade fått 9-10 i hoppning, inte illa alls
. Visserligen hade man gärna kanske velat höja de exteriöra poängen.
Baltimore? En vän till mig har en efter honom som är riktigt fin, extremt långbent och lätt i typen. Kan även plussa på höjden som jag såg låg på minus hos stoet enligt blup. Hur hög är hon själv?
Canterbury tror jag mycket på också. Har sett fantastiskt fina föl efter honom 2012 så ser med stor nyfikenhet fram emot 2013 års kull!
*kl*
Glädjen när man idag bläddrade till Avles-sidorna i nykomna Ridsport och läser att Ampere kommer tillbaka till Sverige i vår!!
Hingstkandidater till våra (36)or:
Wynton (Jazz - Matador II)
Ampere
Floricello (väntar föl -13 ue.Tip Top)
Dalwhinnie (väntar föl -13 ue.Topaasch)
Luxus CML
Skovens Rafael
Bordeaux (utlandsskick = dyyyyrt, dessutom extremt dålig spermakvalité 2012)
Apache (utlandsskick...)
Våra ston:
Frida (36) -99 e.Tip Top u.Bordighera (36) ue.Maraton - Galant.
Tävlats upp i MsvA. Dottern Forsythia (e.Don Primero) planeras startas i Lövsta Future Cup 2013. Första sonen (e.Saigon) såld som hingsämne, de 2 andra sönerna (Bocelli resp Sir Donnerhall II) sålda till satsande tävlingsryttare inom dressyrsporten. Fjärilsviol(-12 e.Connaisseur) fick 1098888 och behålls som kommande påläggskalv.
Fackellilja (36) - 06 e.Topaasch (e.Jazz) u.Forsythia (36) ue.Don Primero - Tip Top.
Har 2 avkommor e.Bellagio resp Sohn der Sonne, varav förstnämnda är såld till en av Patrik Kittels beridare. Den sistnämnda behålls som kommande påläggskalv.