• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Mie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 886
M

Mie

Ponny (15 år) med förmodad senskada hö fram (böjsenan, ytliga eller djupa). Han är inte trycköm men haltar i trav och har därför inte ridits. Efter väldigt lång tid tycks svullnaden nu börjat lägga sig. Han har även en gammal gaffelbandsskada bak och är triangelmärkt pga detta. Utöver detta är han ganska kraftigt björnfotad bak. Hur ser du på framtiden för denna häst? Skulle du överhuvud taget köpa en sådan häst.. ens som sällskapshäst?

Sv: Fundering

En aktiv senskada, inte utläkt alltså?

Nej, oavsett vilket hade jag inte köpt en häst med så mycket problem. Inte ens för sällskap. Den är ju halt.

Sv: Fundering

Nej.
Att den faller som sällskapshäst med är för den är T-märkt. Hur fräsch den är av att gå i hage så kan även de T-märkta behöva uppsöka veterinär, och det är alldeles för omfattande reservationer i försäkringen på en T-märkt för jag ska vilja ha det ens som sällskap, jag vill ha full vetvård även på sällskapshästar. Så jag slipper ta bort för jag inte har råd att behandla.

Liknande trådar

Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
34 35 36
Svar
718
· Visningar
52 861
Hästvård Som skrivet ovan. Har en 16 år gammal valack, världens snällaste och mest fantastiska häst. Haft hand om honom i flera år, men sen jag...
2
Svar
24
· Visningar
5 240
Hästvård Here we go again. Efter mer än 2 år utan skador så råkade vi ut för en hälta igen för en månad sedan. Hästen i fråga är ett finnhäststo...
2
Svar
20
· Visningar
4 621
Foder & Strö Strax efter unghästens inridning börjat blev han diffust halt och först hade jag en veterinär ute som konstaterade dubbel...
2
Svar
32
· Visningar
4 931
Senast: Glimm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • tämja halvvuxna katter