Fullkornsvälling?

Brandgul

Trådstartare
Av bara farten har sonen ätit 6 mån välling (morgon och kväll) Men jag inser att han snart fyller 1 år. Borde jag byta vällingsort? 8 mån? 1 år?

Jag har kikat lite på innehållsförteckningen och det är framförallt fibermängden som skiljer åt. Magen fungerar som den ska. Det känns inte som att det behövs mer fibrer för dens skull. Mättnadskänsla? Blir det "bättre" av det? Han äter inte på nätterna och äter bra på dagarna.

Hur har ni gjort? Har ni bytt välling?

Sv: Fullkornsvälling?

Vi bytte till åtta månaders när den andra nästan var slut, han fick blandat som en övergång. Nu är han nästan ett och välling börjar ta slut igen och då köper vi nog 1 års välling. Nej, han äter inte så mycket välling. ;)

Om magen funkar och han blir mätt av den så tror jag inte att du behöver byta "bara för att". :)

Enda skillnaden är att det är mer finhackat ju yngre de är.

Så har jag fått förklarat för mig. Vår 14-månaders äter fortfarande 8-månaders. Vi köpte på oss lite för mycket :)

Hur har ni gjort? Har ni bytt välling?

Med båda våra barn har vi haft lite problem med att hitta en sort de gillar, så när vi väl hittat favoriten har vi inte bytt. Första sonen drack majsvälling (6 mån) tills han var två år och slutade med välling. Andra sonen är snart 14 månader och dricker havrevälling (8 mån). Den kommer vi nog fortsätta med tills han slutar med välling, förutsatt att han inte visar tecken på att behöva mer fibrer.

Liknande trådar

Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
13 330
Senast: hastflicka
·
Småbarn Sonen är knappt ett år. Jag känner att jag tycker det är dags att sluta amma, något som inte är poppis hos honom. ;) Han äter bra på...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 642
Senast: trazel
·
S
Småbarn Har en dotter på 9 månader strax som är väldigt matglad. Mat har aldrig varit något problem med maten och hon får välling morgon och...
Svar
17
· Visningar
1 718
Relationer Om någon listar ut vem jag är så håll det gärna för er själva....(nytt nick) Jag träffade i feb en kille, han 35, jag är 29...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 908
Senast: Texaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar