ragge

Trådstartare
Min kompis kan få köpa ett fullblodssto som är dräktig med PRE hingst. Men hon vill betäcka den igen med en "vanlig" hingst isf. Detta är stoet http://www.pedigreequery.com/monrowia har inte sett den i verkligheten men vad kan man säga om stammen och vad kan man ha för hingst på henne? Är det något att avla på?

Sv: fullblod

Den där kommer från samma uppfödare som min Gråa!
Den är ju syster med Pamona som är ett snusk bra sto :love:

Riktigt bra galoppstam på den men men tanke på vad som finns ridmässigt så borde den kunna röra sig och sen har den Moderne som finns bakom Flippan, morfar tror jag?
Där finns även Grey Sovereign som finns bakom Silbersee..
Inte så tokigt alls!

Jag hade lagt på en hingst med bra front, något som ofta saknas på xxor, sen hade jag ev tänkt lite på humöret på hingsten, R.O.Y avkommor kan vara lite känsliga/nerviga men på ett bra sätt me ndet är dumt att lägga på ännu mer nerver, sen finns dessutom Bold Ruler bakom morfar som gett en del "mupphästar"

Hmm ska finula lite på hingstförslag!

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 083
Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 273
Senast: Alexandra_W
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 576
Senast: ildiko
·
Avel Hej! Jag har ett sto som jag misstänker är dräktig. Hon betäcktes 2022, vid dygn 18 sa de att hon va dr men vid dygn 45 sa de att hon...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
14 844
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka