Fullblod för hoppning och fälttävlan...

Lady_D

Trådstartare
Antag rent hypotetiskt att du vill avla fram en fälttävlans- eller hopphäst och till detta vill du använda en fullblodshingst på ditt halvblods- (eller fullblods-) sto.
Vilken hingst skulle du välja?
:bump:

Själv så har jag ett gott öga till French Buffet, Comefast och Homme d'Honneur. :love: (avels-amatör-ögon ;) )

Sv: Fullblod för hoppning och fälttävlan...

Jag har själv funderat på French Buffet xx, jag gillar honom, bra storlek, typ, stam och meriter! :)

Sv: Fullblod för hoppning och fälttävlan...

French Buffet xx...bra storlek och meriterna väger tungt.Dessutom hoppar han jättefint och ser elastisk ut.

Homme d´Honneur är väldigt fin i både typ och mkt mjuk och elastisk i sina rörelser...fin härstamning.Ska bli intressant att se vad han ger.

Come Fast xx en fin trevlig hingst med bra meriter,även hans avkommor har sett trevliga ut även om de jag sett saknat "det"...men det kan ju bero på vilka märrar som använts också.

Liknande trådar

Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 904
Senast: Kisseninan
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 315
Avel Trodde jag hade bestämt mig, men nu har jag värre beslutsångest än nånsin! Är novis när det gäller avel och hoppas ni vill dela med er...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
13 291
Senast: Malacki
·
Avel Jag har haft fullblod i 10år och är väl snart inne på köpa en ny häst. Jag är en vanlig hobby ryttare som vill köpa ett halvblod, gärna...
2
Svar
39
· Visningar
4 536
Senast: rubytoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?