Fula/gräsliga tapeter (bildtråd)

Sv: Fula/gräsliga tapeter (bildtråd)

kl

Och jag skulle kunna visa upp hela mitt hus. Byggt på 70-talet och originaltapeter så gott som överallt! Fast de i hallen är värst. Stora brungröna medaljonger på vit bakgrund...

Hjälp :crazy:

Jag skulle nog bli spysjuk varje gång jag gick in i det badrummet.

Kan nog vara det absolut fulaste jag har sett :D

Och jag skulle tycka att det var fantastiskt med ett helt hus som hade kvar de "riktiga" tapeterna från 70-talet :D

Har läst om att bevarade 70-tals hus med alla originaler som tapeter, dörrhandtag och allt sånt "borde" k-märkas eller något åt det hållet :) Och i och för sig, det tänker man väl inte på, att lite längre fram kommer väl folk att stöna att "ååååh allt är original från det att huset byggdes". Ungefär som vi (jag) gör när jag kommer in i ett hus/torp som är orört från t.ex tidigt 1800 tal.

Och jag skulle tycka att det var fantastiskt med ett helt hus som hade kvar de "riktiga" tapeterna från 70-talet :D

Ja, på ett sätt är det lite coolt. Det är därför de har fått vara kvar än så länge. Men förr eller senare åker de nog bort (vi har ju bara bott i huset i 5 år :angel:, men det är ju viktigare att bygga stall och sånt :p).

men shit, tänk om man inte skulle FÅ ta bort alla dessa hemska tapeter :eek:! Hemska tanke...

kl Men medaljonger är ju modernt igen, har jag sett;)

Det är överlag väldigt mönstrat om man tittar in på de olika tapetsäljarnas hemsidor. Jobbigt, tycker jag om är uppvuxen med 70-talets stora blommor, 80-talets medaljonger osv

Ja, fast idag tycker jag att man ser de tapeterna mer som fondväggar.

Och om 10 år kommer vi att titta på bilder och spy över fondväggar;)

Man hade faktiskt fondväggar på 70-talet också, minns att jag hade en vägg i nåt brun/orangeblommigt, och resten av rummet brunt:)

I ett tidigare rum hade jag orange upp på halva väggen, säckvävstapet (beige)på övre delen, mörkbrunt tak och brun heltäckningsmatta:eek:

Mina kompisar var jätteavundsjuka när jag hade fått lov att måla det så!

Ja och på 1970 -80 tal hade man en fondvägg av fototapet som man garvade och spydde åt på -90 talet. Men kolla inredningsprogram nu vad fototapeter är på mode igen.

Hjälp :crazy:

Jag skulle nog bli spysjuk varje gång jag gick in i det badrummet.

Kan nog vara det absolut fulaste jag har sett :D

Det vi hade i vårt badrum förr var nåt liknande fast bajsbrunt! Är dock lite ledsen att jag aldrig tog någon bild så jag kunde visa hur hemskt det har varit!

Ja och på 1970 -80 tal hade man en fondvägg av fototapet som man garvade och spydde åt på -90 talet. Men kolla inredningsprogram nu vad fototapeter är på mode igen.

Ja just det ja, med träd såg man på flera ställen...

Tajger: Hu, det lät helt fruktansvärt med det orangea, säckväven och heltäckningsmattan. Fast det är ganska kul det där med att modet ändras så. Som någon annan nämnde innan om de fula pastelltapeterna på 90-talet. De tyckte man ju verkligen var skitsnyggt då! Sovrummet skulle vara grönt till exempel. Och i lägenhetens kök lät jag tapetsera blått nertill, bärklasar på vit bakgrund upptill och däremellan en tjock bård med korgar fulla av lingon och blåbär. Ha ha, snyggt va! Men då tyckte jag verkligen det var hur snyggt som helst!!!

Bumpar gammal tråd. :D :angel:

Råkade visst ta bort bilden på tapeten i mitt första inlägg så lägger in den igen.

019.jpg

Himmel vilken kul tråd!!

Jag har inga gräsligheter att bidra med men har tillbringat massor av tid med att spana på tapeter den senaste tiden. Det finns verkligen ALLT just nu.....:crazy:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 197
Senast: lizzie
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 676
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 178
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 954
Senast: emma-vsm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar