ful hingst?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare sinner
  • Startdatum Startdatum
S

sinner

taskig rubrik kanske, men om en unghingst får en skada av ett slag som ung(dvs inget ärftligt) så att han blir "ful", är det något som påverkar om han går igenom som hingst sedan?
nu menar jag inget som ger honom en felaktig extriör eller liknande, utan bara rätt och slätt ett skönhetsfel pga yttre våld..

Sv: ful hingst?

Det ska det inte göra. Men man får vara beredd att kunna visa upp veterinärintyg på skadan.

okej... med andra ord ska jag be vet skriva intyg om avvikelsen blir bestående?

Du bör nog dokumentera och spara allt som rör skadan och till sist när den är läkt be behandlade veterinär om ett intyg. Lite beroende på skadan kan t ex röntgenplåtar och liknade behöva visas upp. Allt för att man ska kunna säkerställa att det inte är något ärftligt.

okej.. jag sparar visseligen allt som rör hästarna ändå, men det är ju bra att veta... hoppas förståss att det ska försvinna, men tvivlar mer och mer på att det kommer göra det..

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 685
Senast: Johanna1988
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 133
Senast: valpköpare
·
Avel En slags spin off på diskussionen om vad som gör en hingst intressant. Att avla är ju alltid en avvägning där man väljer mellan olika...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
13 981
Senast: Karoliten
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 618
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka