fuglesang i natt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

mimus

Trådstartare
Är det någon mer som ska väcka sin större barn i natt för att titta på detta historiska ögonblick?

Om han nu skickas upp.

Jag frågade min 9 årige son och han vill titta, visst kommer man se det på tv under hela fredagen, men samtidigt tänkte jag att det nog är rätt häftigt när han blev äldre, att jag verkligen såg till att han var med exakt när det hände.

:)
 
Sv: fuglesang i natt!

Jag säger som Gert Fylking, Hallå Sverige, det har rest folk till rymden och till månen i VÄLDIGT många år.

Jag förstår faktiskt inte riktigt tjohejjet över den här resan... Är det bara för att det är en svensk med??
 
Sv: fuglesang i natt!

Ja, Gert är en kul kille!

Det har varit 117 uppskjutningar, alla har väl varit dramatiska på sitt sätt.

Det ÄR stort att åka till rymden, inte för mig, men för min 9 åring som är oerhört flygintresserad och funderar en del på rymden.

För honom blir detta den första rymdresan som han kan vara delaktig i, men hade det inte varit en svensk med så hade jag nog inte väckt honom, utan tittat på reprisen.

Vi var uppe i natt, och det var spännande, vi hade köpt lussebullar och kakor och satt där i soffan, trötta.

Men vi går upp igen natten till söndag.

Fast jag verkar vara rätt ensam om det.
 
Sv: fuglesang i natt!

Natten till söndag väcker jag dottern. Då kan man ju sova ut på morgonen.

Jag kommer ihåg rymdresorna när jag var liten, hur man satt uppe på natten och kollade på tv. Spännande.
 
Sv: fuglesang i natt!

Jag var uppe med min åttaåriga dotter i natt, det var hon som frågade om vi kunde titta. Väckte henne när det var 9 min kvar och trodde att det skulle bli av men...

Hon tycker att det är jätte spännande iaf!
 
Sv: fuglesang i natt!

Vad skoj att det var flera som gjorde samma sak.

Jag är rätt ensam i min bekantskapskrets om det.

Nåväl, inatt är det dags igen, men det ser ju inte allför lovande ut.

Jag har redan laddat upp med nattfikat.

:bump:
 
Sv: fuglesang i natt!

gud jag har inte tänkt på det så!!!!
jag tycker att det är jättegulligt av dig å fråga din son (å ni andra med)!!!

nu funderar jag själv på å sätta väckarklockan! det ÄR historiskt för att det ÄR en svensk!

en annan sitter ju å glod på oscar-galan vissa år.. hehe...
 
Sv: fuglesang i natt!

vilken tid är det?

02.57 i natt.

De håller just på att tanka Discovery, men et är tydligen 70 % risk för dåligt väder, så det ser inte så hoppfullt ut.

Jag håller mig uppdaterad och hoppas på ett uppskjut i natt!!

:bump:
 
Sv: fuglesang i natt!

Vad glad jag blev att ditt inlägg!!

Ja, titta du med, men ibland är det ändå något visst att men faktiskt såg när det hände, exakt.

Jag kommer ihåg den 11 sept 2001 var det va?

Då kom jag hem från jobbet straxt efter kl16 och satte på Tv av en anledning jag ej minns. Min son, som då var 5 stod brevid och vi såg nyheterna om att ena tornet blivit på kört att ett flygplan.

Medans jag ringer min sambo, och vi tittar så händer samma med det andra tornet och straxt därefter så rasade dem ju.

Det var kusligt, men samtidigt historiskt, att vi såg det.

Att få en svensk i rymden är stort.

Jag minns när sonen var 3½ och sa till mig att när han blev stor så skulle han åka till månen, för det kan man väl då?

Jag svarade att det var nog så, att han kommer kunna åka dit, men att jag inte skulle följa med...

Jag tycker att uppskjutet symboliserar att "allting är möjligt när man är liten, bara man tror ochj kämpar tillräckligt"

Det sägs att Fuglesang själv såg ett uppskjut i 8 årsåldern, det var då han bestämde sig!

"svammlar"
 
Sv: fuglesang i natt!

*kl*

Nu är ju allt klart men jag väckte min 11 åriga son för han ville se uppskjutet......det är ju en historisk sak för Sverige och det tyckte jag han skulle får vara med om.....:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 630
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 531
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Försöker dra historien kortfattat, utan för mycket detaljer. För ett par år sen blev mitt äldsta barn och hens klass ordentligt sviken...
2
Svar
20
· Visningar
2 710
Senast: bumpo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
19 131
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp