Fruset ensilage?

arabia

Trådstartare
Jag förvarar mitt silage utomhus o nu så ska det bli kallt, o eftersom ensilaget är lite blött, ts på 60-65% (lite olika från bal till bal)så lär det ju frysa. Hur löser ni det? Jag har alltså inte tillgång till traktor så de är lite svårflyttade:p

Sv: Fruset ensilage?

Nu hamnade detta på helt fel forum ser jag, trodde jag satte in det på foder:crazy:

Sv: Fruset ensilage?

Vi har oxå våra silagebalar utomhus, även dom varierar något från bal til bal på TS-halten. Och visst dom fryser, tror inte de är skadligt för hästen på något sätt, de ända jag har erfarenhet av är att de är opraktiskt för den som skall packa höpåsar, de tar så mycket längre tid att draloss silaget, vi har rundbalar, och de var ett h:devil:lvete förra vintern, men tack och lov är inte våra balar fullt så blöta i år.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 090
Senast: Twirro
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
5 100
Senast: Mia_R
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
4 005
Senast: Mabuse
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 794
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka