Elma_vip

Trådstartare
Vad tycker ni om det "fodret"? Pratade med en tjej i djuraffären om det och hon tyckte inte att man skulle ge det som foder till hundarna, då det innehöll så mkt socker, vad tycker ni om det? Det är ju väldigt fett så borde det inte vara bra för hundar som har lätt att gå ner i vikt? Några som har det till sina hundar?
Hon gav förslaget att enbart ha det som godis till hunden..

//Diana

Sv: Frolic?

Det är ju ingen "slankmat" precis. Har alltid använt Frolic som godisbelöning, hundar älskar det. Skulle dom få det som huvudmål varje dag, så vore det ju ingen spännande belöning.

Jag ger det endast som belöning.

Gjorde en gång misstaget att ge min hund "lite som var över" - dagen efter bajsade han mjukt, mycket och rosa!

Jag skulle aldrig ge det som foder till en hund och min hund tål det inte heller som belöningsgodis (börjar klia sig), så jag får välja andra alternativ...

Jag anser det inte vara foder. Det har jag aldrig gjort..
Som godis någon enstaka gång kan det användas, men aldrig annars och inte i någon större mängd de få gånger det används.

Jag skulle aldrig ge min hund det.
Ser det endast som godis till vovven, det innehåller inte det jag vill att hon ska få i sig.

Skulle aldrig ge det som foder. Har aldrig ens gett det som godis och skulle inte göra det heller.

Ger det som godis emellanåt.
Oftast kör vi med torrfodret eller torkad blodpudding tex. Men som riktig motivationshöjare (istället för leksak) brukar jag köra med frolic.

dem jag bor med en som ger det som foder, hunden är nu 7år, den är allt som ofta lös i magen (rosa skit) och mer mager än fet, den äter mycket dåligt och opererade förra veckan bort några fler tänder eftersom den inte tuggar på något hårt.....

Jag har gett våran hund det som belöningsgodis, det uppskattas men skulle inte ge det som foder.

ger det som belöning/mutor vid utställning. Då jag vill ha extra uppmärsamma hundar. De vat att godiset ligger i fickan.

Min hund älskar Frolic, men får det bara ibland som belöningsgodis, för det är så lätt att ha med i fickan (inte lika kletigt som blodkorv och pastej...), Fast efter ett dygn i fickan blir dom som knallhårda småstenar och då är dom inge goda längre!
Min förra hund, GordonSettern, fick utslag på nosen av dem, så nåt skumt innehåller dom nog. Färgämne troligen, har inte kollat listan...:angel:

*KL*

Skulle aldrig ge det som foder.

Focus får det som belöning, men väldigt lite. För mycket ger honom utslag på magen. Jag misstänker att det innehåller någon form av soja. Sen kliar han sig mer.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 940
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
640
Senast: Grazing
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 411
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 814
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring