Frivilligt barnlös/fri

Samma sak när det gäller mina bekanta. Vissa blir helt till sig när någon bekant kommer med ett barn. Det ska tex hållas i barnet om barnet är litet, de följer med när det ska matas eller bytas trots att de bara är ytligt bekanta.
Det där påminner mig om när jag blev 'tvingad' att hålla ett av mina kusinbarn. Det var hemskt och så luktade ungen äckligt. Jag har inga problem att bära en höna eller en katt men ett spädbarn= panik.

@stjarnhimmel Nej, jag är lite yngre än så. Det handlar nog mer om mig som person, jag har svårt att bara "låta det vara". Vill åtminstone ha ett humm om något. Men kanske ska det få räcka med att jag "just nu lutar åt att jag inte vill". :)

Oj så aktiv min tråd blev! Känns som ett ämne som många kan ha något att relatera till, på ett eller annat vis.

Okej, världens längsta reflekterande svar, och uthällning av min hjärna på ett tangentbord.

Det som gör mig lite fundersam är att många som här säger att de inte vill ha barn, säger att de är ointresserade av barn, på ett eller annat sätt. Jag gillar ju barn. Jag jobbar med barn dagligen och det förgyller verkligen mitt liv. Jag tycker att det är intressant med graviditeter, barnprylar och annat som hör barn till. Men ja, för den sakens skull så vill jag kanske inte ha egna. Som person så är jag en sådan som måste återhämta mig ganska ofta för att inte bli sönderstressad. Det bästa jag vet är att komma hem till min lägenhet där katterna väntar på mig, och jag kan gosa in mig i en filt samtidigt som jag halvslumrar framför tvn. Men är det "livet" då? Eller är det för att normen säger att livet ska vara fyllt av stress, mathandling och barnaktiviteter? Att livet ska vara "mer" än att ha det bekvämt? Jag tror att det är här skon klämmer på något vis.
Jag delar mitt barnfria liv med en person som tycker mycket om barn och som även jobbar med barn.
Men det innebär inte att personen vill ha några egna. Och det är ju väldigt skönt för min del.
Jag avhandlade frågan på typ tredje träffen.

Jag delar mitt barnfria liv med en person som tycker mycket om barn och som även jobbar med barn.
Men det innebär inte att personen vill ha några egna. Och det är ju väldigt skönt för min del.
Jag avhandlade frågan på typ tredje träffen.

Skönt att det fungerar för er! Jag och min partner varit med varandra i över 10 år och denna tankar har också växt fram för mig, och jag såg till att vara ärlig om detta så snart jag kom på att det eventuellt kunde vara så att jag inte ville.

:rofl: Hahaha! Skunk! Så illa tycker jag inte att de luktar, men de luktar definitivt inte gott!
Valpar luktar helt fantastiskt!:love:
Hihi
När jag kommit hem med mitt barn minns jag att en vän frågade hur det gick- jag hade som aldrig hållit i en så liten och tyckte de var jätteläskiga...
- det är lika gosigt som en hundvalp sa jag:heart

Hihi
När jag kommit hem med mitt barn minns jag att en vän frågade hur det gick- jag hade som aldrig hållit i en så liten och tyckte de var jätteläskiga...
- det är lika gosigt som en hundvalp sa jag:heart
Eftersom jag inte har barn så kan jag inte sätta mig in i den situationen.
I min värld är det dock svårt för mig att tro att jag skulle tycka att en bäbis var lika gosig som en hundvalp. Jag är helt nöjd med att ha syskonbarn!:)

Appropå på det här med intresse för barn som nämndes för någon sida sedan:
Jag vill ju som sagt aldrig ha barn, vilket jag vetat typ hela mitt liv.
Jag har inget som helst intresse av mindre barn (>10 år). De bara skriker, luktar och är kladdiga för jämnan, typ. Inte särskilt kompatibelt med kroniskt återkommande huvudvärk och migrän....
Ungdomar/unga vuxna däremot är något jag brinner för. Nattvandrar på helgerna. I framtiden vill jag mer än gärna arbeta med ungdomar som hamnat snett.
Då kanske någon undrar hur/varför jag kan ha ett intresse av ungdomar, men inte barn (och än mindre att ha egna). Jo, dels för att jag själv är rätt "präglad" av min egen ungdomstid (inte i positiv bemärkelse) men även för att jag sett så många på alldeles för nära håll som glidit snett, och tillsynes inte fått tillräckligt med hjälp. Känner flera inblandade i målet om/kring handgranatsattacken mot polisen och rånen i Söderort. Har gått i samma klass som en, umgåtts en hel del med en och satt bredvid "handgranats-killen" på tåget så sent som idag. Jag har på för nära håll sett hur det gått tok-snett för i grunden fina och trevliga människor, som skulle kunna leva betydligt mer "reko" liv än de gör och har gjort. Jag vill kunna göra skillnad för personer som nyss nämnda, och framförallt se till att inte ännu fler unga går den vägen.

@Anonymidag jag har inga barn och vill inte ha några. Jag är utbildad förskollärare och arbetade med barn förut. Jag är nu 37 år gammal och har aldrig velat ha barn. Har varit gravid en gång och verkligen ställts inför beslutet, min brorsdotter var 1 år när jag blev gravid så jag passade på att umgås med henne och kände verkligen efter och insåg att det verkligen inte är min grej med egna barn.

Ni sambo vill inte heller ha barn, han är några år äldre än mig. Min familj har alltid varit förstående och aldrig ifråga mitt beslut men andra runt omkring har däremot gjort det. Har många gånger fått höra att jag hinner ändra mig. Tack och lov har det blivit mycket mindre sånt tjat med åren.

Det där påminner mig om när jag blev 'tvingad' att hålla ett av mina kusinbarn. Det var hemskt och så luktade ungen äckligt. Jag har inga problem att bära en höna eller en katt men ett spädbarn= panik.
Mina vänner vet att jag inte är så road av att hålla i barn, men jag har fått hålla ibland när det behövts rent praktiskt att någon håller i barnet (bebisen). Jag har ju dessutom emetofobi, och tycker barn kräks då och då helt utan förvarning.
vän: kan du hålla i x lite?
jag: han kommer kräkas på mig :nailbiting:
vän: nej han har kräkts klart
jag: :cautious:

Fattar inte hur folk kan tycka att bebisar luktar gott, de luktar ju kräk jämt? :confused:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka