41 år och frivilligt barnlös. Hade jag träffat på rätt person tidigare i livet kan jag inte lova att jag inte haft barn idag men mest troligt inte. Aldrig känt minsta lilla sug efter barn.
Jag är också i ärlighetens namn rädd för att misslyckas med att få barnet att bli en vettig vuxen och det finns så många av den varan som det är så en till som jag dessutom "skapat ", nej tack.
De enda två barnen jag "tyckt om" är mina två bästa vänninors förstfödda. Ffa den enas då jag var så glad för min väninnas skull då hon verkligen längtat och kämpat för att få barn. Då var det dock mer att jag tycker om den för glädjen den gav min väninna. I övrigt är jag totalt ointresserad av barn och tycker mest det är ett störande moment när de måste vara med när jag träffar mina väninnor. Jag accepterar självklart att barnen behöver vara med och det är inte något jag uttrycker något ogillande om gentemot mina väninnor, annars hade jag inte fått träffa dom men jag önskar att barnen inte var med.
Jag blir irriterad av barnskrik, oavsett anledning, väluppfostrade/ouppfostrade/diagnos och nej, jag tycker inte heller de luktar gott.
Att jag som barnlös dessutom blir exkluderad från både bättre vetande och sociala sammanhang gör inte min relation till barn bättre.
Upplever att trots att tråden handlar om vald barnlöshet och tankar kring det är det ändå inte pk att uttrycka att man faktiskt ogillar barn. Någonstans börjar det bli ok att inte vilja ha barn men anledningarna till att inte vilja är inte ok. Knepigt.