Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag har haft både och genom åren och tycker båda funkar bra, så länge man inte har någon matvaktare i flocken. Går mindre mat när de går på fri tillgång än när de får 2 ggr/dag, men som sagt funkar båda sätten fint enligt mig.
Min äldsta gick på fri tillgång då det visade sig att han åt bäst då. Främst nattetid ville han äta. Sen skaffade jag en till och hon slutar ju inte äta så det fick bag sluta med. Så numera får de 1-3 gånger per dag. Beror på vad vi hittar på under dagen. Mina har inga fasta matrutiner förutom när de är valpar och får flera gånger per dag.
Ger 3 gg per dag men lunchmålet är mkt litet jmf med morgon- och kvällsmålet. Ger det lilla lunchmålet för att jag känner att Ascots mage mår bättre av det. Ascot är tyvärr inte så matglad så fri tillgång skulle aldrig funka för honom. Han äter även färskfoder så av den anledningen skulle det heller inte gå med fri tillgång. Sen vill jag veta när han har ätit för att planera träningen.
Vi har inga strikta mattider så frukost kan bli allt mellan 7-10 och middag mellan 18-20 beroende vilken dag det är och vad vi har för plan för dagen.
Vår har fri tillgång. Det har aldrig funkat med klockslag här för då har hon matvägrat helt.
Det kan gå 2 dagar mellan påfyllning och det kan fyllas på 5 fulla mått på en dag. Dessutom får hon alltid alla rester
Vi är glada för allt hon äter eftersom hon numera som 9-åring klarar av att hålla en vit som veterinären är ok med. Så skönt att slippa oroa sig över sitt benrangel.
Han fick fri tillgång när han åt torrfoder, petade mest i maten och fick han maten serverad åt han inte alls.
Nu äter han färskfoder sen 10 år tillbaka och skulle äta tills han kräktes om han hade fri tillgång
Foder & Strö
Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
Gravid - 1år
Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.