Freejump Collar HjÄlptygel ?

B

Baroya

Hej!

Är det någon som har erfarenhet av Feejump Collar hjälptygel ? Funderar på att köpa en sådan , men eftersom att den är ganska dyr kanske det finns någon som har testat den! Vill gärna hör många synpunkter på den!

Hippsonshoppen säljer bland annat den. Finns det fler som säljer den? Tänke jämföra lite priser !

product_thumb.php

Tacksam för svar!

Sv: Freejump Collar HjÄlptygel ?

Det är en hjälptygel som hjälper dig till en mjukare kontakt med hästens mun!

Utmärkt hjälpmedel för hästar som är svåra i munnen och till exempel springer mot bettet. Hjälper ryttaren att utveckla en mjuk hand och bättre balans. Många av toppryttarna använder Freejump, bland andra Ludger Beerbaum.

Du har oxå lättare att följa hästen språng kurva fullt ut!

är det en rem som man håller i oxå eller vad är det ?

Ja det kan man säga. Man fäster det i fingrarna så att man kan följa med hästens mun på ett mjukare sätt. Vet inte hur och i vilket finger man sätter det i.. Men som sagt har inte provat det, men det sägs göra stor skillnad!:D

Många av toppryttarna använder Freejump, bland andra Ludger Beerbaum.
Jag har ingen erfarenhet av tygeln och säger varken bu eller bä, mycket möjligt att den är jättebra om man är lite osäker i handen.

Men, jag har svårt att tro att Ludger använder den. Det är nog enbart ett marknadsföringsknep. Det är nog inte många aktiva ryttare idag som har hoppat fler språng än Ludger, han om någon har hunnit trimma på sin handställning. Men för lite pengar kan nog även Ludger tänka sig att ställa upp på en bild där han använder Freejump. Till vardags tror jag knappast den sitter på...

Håller med dig. Tog bara texten från sidan där man kunde köpa den. Har en häst som är vlidgt orlig i munnen, mycket känslig. Trots att jag är mjuk och stabil i munnen känner den ibland sig "trängd". Varit hos tandläkare och konstaterat att där inte är något fel på munnen. För övrigt är hela hästen annars kry.. Som sagt, jag vet inte om det har någon förbättrande funtion. Tycker att det är jäkligt dyrt bara för att f¨å testa en gång..

Ja, jag såg den! Men jag funderar på om den verkligen kan ha samma funtion som den dyrare. Tycker det verkar ganska orlimligt att det ska sklija så mycket i pris bara på materialet. Jag har i alla fall bestämt mig för att beställa en. Någon gång skall ju vara första gången!

Okej, men då måste du lägga in bilder på när du rider/hoppar och berätta vad du tycker om den!:D

Ja de måste du! Vill också veta hur den är att ha å göra med:d

ja det ska jag göra! Jag tror att jag ska ringa och fråga dem vad den stora skillnaden är mellan dem innan jag beställer! men när jag f¨r det lovar jag att lägga upp bilder. Är själv väldigt spänd ¨på om det funkar eller ej ! :smirk:

ja, jag med:D
Ärligt talat förstår jag inte hur den ska kunna hjälpa:angel:

sätter man bokstavligen fast den i fingrarna eller håller man den?

Jag vet inte riktigt. Jag tror du fäster den genom en ögla som du trär runt fingert! Men det återsrtår och se när den kommer..

Det är ett litet "handtag" som ligger bra i handen men givetvis lossnar om man öppnar handan. Annars skulle ju fingrarna ryka om man åkte av...

Suveränt om man har storhoppande hästar man inte vill störa. Jag har använt den med bra resultat, man riskerar inte att bli efter i språnget och har man en känslig häst vet man att ett förstört språng = hoppovillig häst... Orutinerade hästar hoppar ju inte alltid av där vill. Jag tycker också den är jättebra till mindre rutinerade ryttare som ska upp i höjd, med lite extra trygghet "i handen" rider man an bättre.

Tack så jätte mycket! Någon som är bättre på franska än vad jag är? Va lite väl invecklat för min del ;)

Tack så mycket :)

Dessvärre verkar det inte gå att få fram Beerbaums hela "analys" på engelska, men Navets analys och övrig beskrivning är på eng.

Tack Sassy för din beskrivning, kul att höra från någon som använt den. Har du den kraftigare modellen i Carbon/läder, eller den i nylon?

Handlade du den i butik eller på den sida som TS länkade till?

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 432
Senast: Thaliaste
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 080
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 768
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 604
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar