Från hoven till handen.

C

C_L

Vilka av hästens kroppsdelar anser du står i direkt kontakt med dina egna kroppsdelar?

Ett ex:

Jag anser att hästens högra bakhov, på utsidan och baksidan berör dels insidan av min vänstra handled, dels utsidan av min högra handled samt centrum av min bål.

Har ni några exempel?

Sv: Från hoven till handen.

Alltså menar du det för dig personligen? Eller är det nåt som gäller alla? *nyfiken*

Har aldrig tänkt på det sättet.... Men är det som typ fotmassage? Att de olika delarna på foten representerar kroppens olika delar? Är det så du menar?

-Förvirrad Julle:D

Egentligen menar jag både och, men främst för dig personligen.

Jag har dock en tanke om var det "ska" kännas :D

Va? Jag fattar absolut ingenting :confused:

Lite så känner jag med...;) Men jag tror jag förstår vad hon menar ändå. Fast det är inget jag känner alls. Har nog inte så mycket känsla, inte på det viset iaf.

Men jag får väl svara att magen känner av hela hästen då!!? Magkänslan brukar stämma.

Hmm.. det där var svårbegripligt. Menar du att genom att röra ena handleden kan "känna av" hästens hov? Eller fysiskt flytta på hoven genom att röra handleder och bål på ett visst sätt? Är denna kontakt gällande ridning eller arbete från marken?

Du behöver nog utveckla dig en aning :)

Lite så känner jag med...;) Men jag tror jag förstår vad hon menar ändå. Fast det är inget jag känner alls. Har nog inte så mycket känsla, inte på det viset iaf.

Men jag får väl svara att magen känner av hela hästen då!!? Magkänslan brukar stämma.

Det är superkul att känna av detaljer :D:banana:

I magen ska man känna alla delar från hästen!

Hästens svans brukar kännas i länden, liite beroende på hästens ras och typ.

Hmm.. det där var svårbegripligt. Menar du att genom att röra ena handleden kan "känna av" hästens hov? Eller fysiskt flytta på hoven genom att röra handleder och bål på ett visst sätt? Är denna kontakt gällande ridning eller arbete från marken?

Du behöver nog utveckla dig en aning :)

Se det från andra hållet.

Tex:

Var i din kropp känner du av hasorna på din häst?

I sidan på midjan?

På halsens sidor?

På dina armbågar?

Se det från andra hållet.

Tex:

Var i din kropp känner du av hasorna på din häst?

I sidan på midjan?

På halsens sidor?

På dina armbågar?

jaa du... för hoppningsvis inte på halsen då risken för hjärnskador till följd av sparkar känns överhängande i det läget.

sorry, var bara tvungen :angel:

Till ämnet. Jag har ingen aning. Har inte tänkt så långt alls. Det rimliga vore armbågarna eller möjligtvis knäna då det "representerar" samma kroppsdel.

Vill fortfarande gärna att du utvecklar dessa känningar du har! Om inte annat för att kanske lära oss oinvigda något nytt...

Ingår detta under förlossningspsykossyndrom:angel:

Kände du varje kroppdel på bäbis i magen.:love:

Tror att du är en liten TrollMor:bow:

Tycker det beror så mycket på hur pass tuned in man råkar kunna bli med hästen f tillfället.
Jag är ju nybörjare, men idag tex, kändes det helt tydligt att jag fick kontakt med bakhovarna. Kan inte säga mer än så, men det var konkret o påtagligt. Jo, kan nog säga att det kändes någonstans i fingrarna, men min kroppsmedvetenhet är int så utvecklad
Kanske är det som då man spelar i band; ibland får man de där benådade ögonblicken av kontakt o kommunikation, och ofta så är det mest en kamp och missförstånd...

Jag känner på olika sätt.

På min valack känner jag hans ländrygg i min, och underdelen av hans hals i underarmarna, framförallt den vänsta.

På stoet har jag inte börjat känna så mycket än, men efter viss hjälp av tb så kan jag känna hennes "motor" haserna i naveln, eller när jag tänker in naveln mot ryggraden så kommer motorn i gång.

Negativ känner jag att spänner jag mig i vänster handlen på henne, så får det effekt att hon vill trycka ut vänster bak, oavsett vilket var jag rider i, men känsla är att det sitter i höften någonstans på henne.

Fy vad svårt det var, jag måste rida och känna och återkomma.:)

Tycker det beror så mycket på hur pass tuned in man råkar kunna bli med hästen f tillfället.
Jag är ju nybörjare, men idag tex, kändes det helt tydligt att jag fick kontakt med bakhovarna. Kan inte säga mer än så, men det var konkret o påtagligt. Jo, kan nog säga att det kändes någonstans i fingrarna, men min kroppsmedvetenhet är int så utvecklad
Kanske är det som då man spelar i band; ibland får man de där benådade ögonblicken av kontakt o kommunikation, och ofta så är det mest en kamp och missförstånd...

Bakhovarna i fingrarna, lutar du dig lite framåt då?

Prova och se vart de hamnar om du rätar upp dig precis när de känns av :idea:

Jag känner på olika sätt.

På min valack känner jag hans ländrygg i min, och underdelen av hans hals i underarmarna, framförallt den vänsta.

På stoet har jag inte börjat känna så mycket än, men efter viss hjälp av tb så kan jag känna hennes "motor" haserna i naveln, eller när jag tänker in naveln mot ryggraden så kommer motorn i gång.

Negativ känner jag att spänner jag mig i vänster handlen på henne, så får det effekt att hon vill trycka ut vänster bak, oavsett vilket var jag rider i, men känsla är att det sitter i höften någonstans på henne.

Fy vad svårt det var, jag måste rida och känna och återkomma.:)

Hans länd i din, vad bra! Underdelen av halsen kan du försöka hitta runt ditt bröstben och lite neråt.

Häftigt med hasorna i naveln! Det är mitt i prick! Prova att lyfta naveln nästa gång du känner av det så ska du få se vad som händer, då sätter hon sig på rumpan :love::D

Ja det ÄR jättesvårt, men superkul att det funkar.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 966
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej Jag står på ett stall där det även är en ridskola så de har en anställd som ska ta hand om ridskolehästarna, men då så ska h*n...
Svar
9
· Visningar
2 680
Senast: Kjerulfia
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 985
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 518
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka