Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror byggvårdsbutikerna brukar sälja nya handblåsta glas.Ja visst är det kul. Det känns väldigt bra att kunna återanvända det gamla. Det finns någon i Tidaholm som säljer massor av liknande fönster på Blocket om du bor i närheten. Jag själv måste köpa lite glas då några inte överlevt. Får nog bli nya även om gamla handblåsta hade varit bäst.
Jo - det läste jag. Men linoljefärgen är i princip borta på de flesta till 95 %, det är inte ens målat alls på dom flesta och sen har farmors generation klöddat på med något annat. Så jag fuskar med skydd.Blir jättefint!
Tänk på att linoljefärg förr ofta innehöll bly så skall du slipa bör du ha skydd
Finns en speciell kniv, kittniv, med en vinkel på bladet som ger snygga hörn med lite träning.Hörnen är svåra. Vete sjutton hur man ska göra hörn.
Jo jag har kittkniv men jag får ju alltid ett litet streck eller att hörnet följer med upp och så får jag klödda med fingret och det ser ut som lekis.Finns en speciell kniv, kittniv, med en vinkel på bladet som ger snygga hörn med lite träning.
Rätt konsistens som du skrev betyder mycket. Ett knep om kittet är lite för fast är att värma det i handen.Jo jag har kittkniv men jag får ju alltid ett litet streck eller att hörnet följer med upp och så får jag klödda med fingret och det ser ut som lekis.