Framtidens vagn å sele?

Sv: Framtidens vagn å sele?

Oseriösa vet jag inte men okunniga än så länge. De vill nog väl men det blir lite galet. Lite mer utveckling av idén + körkunskap kan nog leda till nåt vettigt i slutändan.(tror jag)

Usch, jag kan inte tänka mig det är så kul att va häst hos de där... tycker att i alla fimer är de så barska mot hästarna:crazy:

Men visst är det smart att klippa gräs med häst!:idea:

Jag gillar bakselen, "lokan" och det smidiga sätter de kopplar ifrån vagnen:idea::D
Men vagnen verkar lite obekväm typ, å gillar inte att dom inte har tömögglor (haha jag började fundera på vad de eg heter, nog bara jag som skriver så om tömringarna (mer vanligt) tömnyckel, tömståndare, däckelståndare:p)
Å de här med bettlöst, kan man ju diskutera, men se de funkar ju;)

Dom har smala rep från lokan, men i de flesta fall kommer dessa inte åt hästen, annars lär de ju skära in/bränna:crazy:

Skulle va kul å se den där irl, svårt å uttala sig riktigt efter bilder å filmer kanske:p

*KL*

Ja, uppfinningsrikedomen lider de ju ingen brist på i alla fall. :p

Spontant tänker jag: vad händer om man tappar balansen och rycker hästen i tömmarna....? Men sen såg jag ju att man ju har en lite ÖGLA att hålla i sig i... Så himla snittsigt!

Och jag som ramlat ur vagn ett par gånger tänker också på risken att falla när man står så där....

skulle vilja se någon köra maraton med en liknande kreation. Man blir väl bara lite blöt i vattenhindret, lr vad tror ni? :cool:

också kallar de det för "natural driving" och drar en gräsklippare efter vagnen..? Kreativt. Inte bättre att skaffa en hand-jagare och spänna på framför hästen kanske..? Kanske nåt att prova förresten. ;)

Hade jag inte velat ha.Om det är ngt inte min pålle vill lr blir rädd för sätter han gärna ut ett bakben sen ser den lugnt sagt annorlunda ut.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 173
Senast: Juli0a
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 434
Senast: Hedinn
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 349
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka