Främmande. Dricker ej kaffe själv.

Finns också särskild havre eller om det är sojamjölk som heter ikaffe
Helt ok att ha i kaffet och skär sig inte
 
Det finns säkert men det är inget som används så ofta. Sverige är generellt ett mjölkdrickande land så mjölkpulver har inte så stor marknad här skulle jag gissa. Jag skulle gissa att en majoritet har nån form av mjölk hemma (komjölk, havremjölk, sojamjölk, mandelmjölk).
Fast nu är ju trådskaparen uppenbarligen en av de som inte dricker mjölk och då är ju mjölkpulver ett bra substitut till snabbkaffet om man får oväntat besök som vill ha kaffe 🙃
 
Fast nu är ju trådskaparen uppenbarligen en av de som inte dricker mjölk och då är ju mjölkpulver ett bra substitut till snabbkaffet om man får oväntat besök som vill ha kaffe 🙃

Jag dricka kaffe ibland men har ingen kaffekokare och köper snabbkaffe i portionspåsar och då finns det såna som är latte, latte caramel, cappuccino om mjölken är viktig. Jag tycker att de är goda men jag är ingen inbiten kaffedrickare. Så jag skulle rekommendera såna. Det finns även som iskaffe som blandas med kallt vatten. Just nu dricker jag Gevalias islatte från sån potionspåse.
 
Fast nu är ju trådskaparen uppenbarligen en av de som inte dricker mjölk och då är ju mjölkpulver ett bra substitut till snabbkaffet om man får oväntat besök som vill ha kaffe 🙃

Mitt svar var riktat till en person som ställde frågan om inte pulverkaffe finns i Sverige. Då var mitt svar att jo, det finns men det är inte så vanligt då man generellt sett dricker rätt mycket mjölk i Sverige så marknaden är inte så stor. Läs ordentligt innan du svarar.

Jag hade hellre fått en snabbkaffe portionspåse t.ex. cappuccino än kapselkaffe med mjölkpulver. Men det är ju bara min personliga smak.
 
Jisses, kaffe engagerar tydligen!

Jag började dricka kaffe vid 53 års ålder. Dricker dock inte varmt kaffe. Jag gör på smaksatt snabbkaffe, ca 3-5cm i botten på stort glas, slänger stora isbitar, häller på en skvätt syrup och fyller upp med vanlig klassisk ko-mellanmjölk och rör om. Det är typ min stående 'frukost' nu. Vissa skulle kanske inte ens kalla det för kaffe, men jaja. Jag har fått denna variant gjord på tassimokaffe också, det funkade det också.
 
Mjölkpulver görs väl av skummjölk, dvs. avfettat. Jag tycker det märks bara av vanlig lättmjölk att det inte alls ger samma effekt när det hälls i kaffet.
De mycket få gånger jag haft med torrmjölk att göra så duger det inte alls för att dricka som ersättning för mjölk. Det är mer för att baka och liknande användningar när det är en ingrediens i något och du kan ha en annan fettkälla som komplement.
 
Jag dricka kaffe ibland men har ingen kaffekokare och köper snabbkaffe i portionspåsar och då finns det såna som är latte, latte caramel, cappuccino om mjölken är viktig. Jag tycker att de är goda men jag är ingen inbiten kaffedrickare. Så jag skulle rekommendera såna. Det finns även som iskaffe som blandas med kallt vatten. Just nu dricker jag Gevalias islatte från sån potionspåse.
Den typen av kaffe du beskriver verkar ofta vara inkörsporten till att lära sig dricka kaffe i vuxen ålder. Perfekt för folk som (en själv) inte förstår njutningen i att bälga i sig en stor mugg svart kaffe :D
 
Jag kan se det framför mig🤣
- Finns det mjölk till kaffet?
- Ja ta lite pulver!
- 🤔🤨😨🤢

😆😆😆
Folk är ju rätt kinkiga med sånt här. Många skippar hellre kaffet helt om inte önskade tillbehör finns.

Det tror jag också. Min kaffedrickande bekant hade skippat kaffe helt om jag bara bjöd på snabbkaffe. Så hen brukar ta med sig kaffe i en termos om vi ska ha kalas här. För att hen inte dricker snabbkaffe.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag kan se det framför mig🤣
- Finns det mjölk till kaffet?
- Ja ta lite pulver!
- 🤔🤨😨🤢

😆😆😆
Folk är ju rätt kinkiga med sånt här. Många skippar hellre kaffet helt om inte önskade tillbehör finns.
Ja jag är inget fan. Har gjort några desperata försök med te vid några tillfällen. Har slutat med att jag hällt ut min mugg te i slasken 😆

Men det heter inte mjölkpulver hos oss utan den tekniska termen är "coffee creamer" så det är nog speciellt framtaget för att passa i kaffet.

Vet att inbitna kaffe med mjölkdrickare gillar det för att kaffet förblir hett. Själv är jag en kaffetönt som har extra kall mjölk i botten i min cappuccino och gärna sötar upp med karamellsirap 🙈
 
Ja jag är inget fan. Har gjort några desperata försök med te vid några tillfällen. Har slutat med att jag hällt ut min mugg te i slasken 😆

Men det heter inte mjölkpulver hos oss utan den tekniska termen är "coffee creamer" så det är nog speciellt framtaget för att passa i kaffet.

Vet att inbitna kaffe med mjölkdrickare gillar det för att kaffet förblir hett. Själv är jag en kaffetönt som har extra kall mjölk i botten i min cappuccino och gärna sötar upp med karamellsirap 🙈

Jag googlade coffee creamer:
"Although the ingredients can vary by brand, most coffee creamers are made from a combination of water, sugar, and vegetable oil. Coffee creamer is usually heavily processed and loaded with added sugar. Some popular types of coffee creamer can contain up to 5 grams of added sugar in a single serving."

Låter inte som nåt jag skulle vilja ha i mitt kaffe istället för mjölk. Det är inte heller mjölkpulver eftersom det inte verkar innehålla mjölk.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 209
Senast: mars
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 296
Senast: lilstar
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 003
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 940
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp