Främmande. Dricker ej kaffe själv.

Många älskar havremjölk, andra inte. Jag tycker inte det är gott, men jag använder inte mjölk i kaffe. Det finns även behandlad vanlig mjölk som har lång hållbarhet i olika grader. Mest hållbar är den som tidigare var nåt båtmänniskor bunkrade upp med på längre resor.

Jag tycker nog att de som besöker får vara väldigt glada att det finns kaffe att tillgå alls hos någon som inte dricker det själv. Antingen det är kapslar eller pulverkaffe.
 
Jag dricker förvisso kaffe men aldrig hemma. Jag har pressbryggare i ett större och mindre exemplar, samt ett kaffepaket i frysen (då håller det i ett år). Då kan man koka riktigt kaffe.
Mjölk - måste man ha mjölk? Jag dricker ju inte kaffe utan mjölk, men inte räknar jag med att folk har det hemma för min skull. Isf dricker jag te istället. Om du känner att du måste så köp en sån där tetra med lång hållbarhet, håller i flera månader oöppnad. Då är du ju stand-by ;)
 
Men finns det inte kapslar med mjölk som passar maskinen? Eller kapslar med kaffe och mjölk? Det är väl hållbarhet typ till nästa årtionde, så det kan ju ligga i skåpet 👍 Jag dricker inte mjölk, har det aldrig hemma om nån kommer på spontanbesök. Vet jag att jag få fikafrämmande så kan jag köpa en liten 3dl mjölk (2,5dl? )
 
Men oj.
jag har inte bjudit på annat än snabbkaffe i många många år. Absolut ingen har klagat!
på den tiden jag bodde med en kaffedrickare var detta vad vi drack.

Vadan denna aversion? Kaffefinns i så många varianter. Snabbkaffe som får stå och dra en stund är oändligt mycket bättre än t.ex. automatkaffe. Något folk dricker utan att klaga.

Jag håller med om att snabbkaffe är godare än automatkaffe. Men så dricker jag också vääääldigt sällan automatkaffe utan att klaga ;)

Sen vet jag mycket väl att det finns en hel del folk som till och med föredrar snabbkaffe framför bryggt. De vara konstiga :p
 
Jag får sällan främmande. Dricker inte kaffe själv och heller inte mjölk. Har en kapselmaskin dock.

Men ni som är "i samma sits", vad har ni hemma? Mina föräldrar dricker fryskaffe utan problem, så det är vad jag haft hemma. Men vad jag förstår, så är det generellt inte poppis.

Tror att kapslar fått längre hållbarhet nu, så kanske borde satsa på sådana?
Vilka är säkrast? Har en Tassimo.

Hur gör ni med mjölk?
Snabbkaffe och "långmjölk", går väl att köpa i små 250ml tetrapack, behöver ej förvaras i kyl heller
 
Men finns det inte kapslar med mjölk som passar maskinen? Eller kapslar med kaffe och mjölk? Det är väl hållbarhet typ till nästa årtionde, så det kan ju ligga i skåpet 👍 Jag dricker inte mjölk, har det aldrig hemma om nån kommer på spontanbesök. Vet jag att jag få fikafrämmande så kan jag köpa en liten 3dl mjölk (2,5dl? )
Maskinmjölkpulver är helt värdelöst för mig som mjölkdrickare. Kanske finns de som tolererar det, men räkna inte med att det är någon lösning för flertalet.
 
Jag dricker inte kaffe men har alltid hemma till gäster (börjar det bli gammalt köper jag en ny förpackning och slänger det som är kvar som gödning för växterna). Har både kaffebryggare (den har hängt med sedan jag var student :love:) och presskanna.

Jag brukar försöka ha en förpackning mjölk med lång hållbarhet hemma för gäster också (dricker inte mjölk själv). Börjar den närma sig utgångsdatum bakar eller lagar jag mat med den.
 
Funkar det med torrmjölk om du själv inte dricker det? Aldrig provat att ha det i kaffet dock. Någon som har erfaring kring det?
 
Änglamarks snabbkaffe är supergott och ingen av mina kaffekräsna vänner har trott det är snabbkaffe pga smakar så bra!
Havremjölk, oddlygoods är godast tycker jag samt glutenfri och håller typ ett år i rumstemperatur.

Annars hade jag köpt sån snabbcapuccino/latte så har du allt i ett att bjuda på.
 
Änglamarks snabbkaffe är supergott och ingen av mina kaffekräsna vänner har trott det är snabbkaffe pga smakar så bra!
Havremjölk, oddlygoods är godast tycker jag samt glutenfri och håller typ ett år i rumstemperatur.

Annars hade jag köpt sån snabbcapuccino/latte så har du allt i ett att bjuda på.

Snabbcapuccino, är det typ påsar a la Pressbyråns O'boy?
 
Jag får sällan främmande. Dricker inte kaffe själv och heller inte mjölk. Har en kapselmaskin dock.

Men ni som är "i samma sits", vad har ni hemma? Mina föräldrar dricker fryskaffe utan problem, så det är vad jag haft hemma. Men vad jag förstår, så är det generellt inte poppis.

Tror att kapslar fått längre hållbarhet nu, så kanske borde satsa på sådana?
Vilka är säkrast? Har en Tassimo.

Hur gör ni med mjölk?
Finns det inte mjölkpulver i Sverige?
 
Finns det inte mjölkpulver i Sverige?

Det finns säkert men det är inget som används så ofta. Sverige är generellt ett mjölkdrickande land så mjölkpulver har inte så stor marknad här skulle jag gissa. Jag skulle gissa att en majoritet har nån form av mjölk hemma (komjölk, havremjölk, sojamjölk, mandelmjölk).
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 207
Senast: mars
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 296
Senast: lilstar
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 002
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 939
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp