Är det ingen som reagerar på att det är underskrivet med "Erika Nadins ryttare" med en stor skrattsmiley efter.
Jag tolkade det som om ett kommatecken missats. Dvs at det skulle stå "Erika, Nadins ryttare".
Det är skrämmande att det blivit så väldigt nära till 'hugg och påhopp' här på Bukefalos. Nu ska man tydligen behärska det svenska språket till fullo för att tas på allvar.
Och om vi nu ska hugga på språkliga fadäser, kan vi inte såga alla tonåringar rakt av med fotknölarna då? För HUR seriös kan man vara om man skriver d istället för det osv? Det är ju faktiskt mer inkorrekt än Erikas inlägg?
Nä, skärpning!
Nu har Erika fått svar på sin fråga av Nafayette så där är inte så mycket mer att tillägga. Men ang 'varför inte fråga stoets ägare' etc. Kan ni inte minnas hur det själv var att vara nybörjare, och inte ha en aning om sådant som alla andra verkade ta som självklarheter?
Jag är född in i hästeriet och har alltid haft minst en häst. Pga mycket lyckliga omständigheter så var det inte förrän år 2000 (jag är född 1978 s jag var 22 år då) jag behövde ta med häst in på klinik. Jag hade INGEN aning om rutiner eller någonting. Jag KUNDE ha ringt kliniken igen och frågat om jag skulle anmäla mig först, eller gå in med hästen först, om jag skulle ha pengar med mig eller om det kom på räkning, om det fanns box för hästen att vänta i eller den skulle stå i transporten, om jag behövde ha försäkringsbrevet med mig etc. Men jag gjorde inte det, jag frågade vänner, det var liksom PINSAMT att inte veta vid den åldern. Nu var besöket för en akut gaffelbandsskada. Nästa klinikbesök var en hältutredning och frågorna där var ännu fler. De ställde jag dels till kompisar som 'kan' aktuell klinik, men också dels via internet. Ibland är det oändligt mycket lättare att fråga 'anonyma' människor på nätet och själv vara anonym än att fråga t ex hästägaren, veterinären eller vem det nu må vara.
Idag är jag tyvärr en vandrande expert på klinikbesök och ett gående uppslagsverk angående behandlingar, läkemedel och procedurer. Men det var inte alltför många år sedan jag inte hade någon koll.
Och nu när jag triangelmärkte valacken kom det frågor kring det, jag valde att ställa dem på nätet istället för att ringa försäkringsbolaget i första hand, just för det kändes enklare och 'bättre' att göra det via nätet.
Så, jag tycker många (inte alla!) som svarat i den här tråden skule ta och kliva ner från sina höga hästar och tänka en sväng till innan de svarar.
Det är en sak att i sitt stilla sinne UNDRA om det inte är en ploj eller ett skämt, men man kan undvika att skriva det, och istället svara seriöst. Är det en ploj/ett skämt framgår det tydligt, och då kan man ta sina kommentarer DÅ, så drabbas ingen oskyldig.
Alla är barn i början, både vad avser främmande språk, internet, bukefalos, ston eller vad det nu må vara.