frågor om sladdbarn dagmamma

Sv: frågor om sladdbarn dagmamma

Det är inte alls fel att ha djur och vara dagmamma, har en bekant som varit dagmamma i många år och hon säger att hönsen tröstar bättre än mycket annat när det blir ledsamt ibland vid lämningen.
 
Sv: frågor om sladdbarn dagmamma

Jag är själv sladdbarn med syskon som är 12 och 15 år äldre än mig och det är klart att jag kanske någongång har saknat ett lite mer jämnårigt syskon, men jag har väldigt bra kontakt med mina syskon som hjälpte till med mig när jag var mindre. Vi har aldrig bråkat och jag var för det mesta rätt glad över att slippa jobbiga småsyskon när jag såg hur kompisarna hade det.
 
Sv: frågor om sladdbarn dagmamma

Tack för alla svar och åsikter.
Vi fick två barn då jag var 16 och 19 år- så det var ju under helt andra förutsättningar-och dessutom hade vi inga bekanta som hade barn.men nu har de flesta av de småbarn.och nu är våra stora-så vi har som inga
bekanta att fundera över sådana här saker-för det känns ju lite dumt at lyfta en sådan här sak öve internet.Det är gäller alltid att väga för och nackdelar.hm är barn nackdelar ;)

Sedan ska jag även ta och fundera över att bli dagmamma, för tänk om man nu skulle få dagbarn-och och de visar sig ha allergier och blir akuta sjuka!! :confused: Annars är jag helt för att det bara är positivt för barn att ha djur omkring sig.
 
Sv: frågor om sladdbarn dagmamma

Vi funderar lite på ett till barn-vi har rätt stora barn nu-då vi fick barn tidigt-vad har ni för erfarenhet av sladdbarn då de äldsta är i början av tonåren? Negativt-positivt.

Och så hade vi ju dagmamma-och nu är det ju alltså allt svårare att få tag på en dagmamma :mad: Och jag avskyr dessa överfulla-underbemannade dagis-och då jag arbetade en del på dagis-så blev min klara uppfattning att dagis-nej det passar inte alla barn-men kan ni övertyga mig så vore det bra.

Jag är 10 och 11 år yngre än mina systrar, och jag ser inga större problem med det. Från min synvinkel är väl möjligen det negativa att man i princip blir ensambarn, och att de andra syskon är närmare varandra när man är liten. Positivt att det alltid fanns barnvakt, och storasyskon som kunde leka roliga lekar med en (tyckte jag i alla fall, vet inte om de var av samma åsikt.;)) Och sen blir man kanske lite bortskämd som minsting, jag blev å andra sidan ofta pikad av mina storasyskon för att jag var så bortskämd, så det kanske jämnar ut sig.
 
Sv: frågor om sladdbarn dagmamma

Jag är 10 och 11 år yngre än mina systrar, och jag ser inga större problem med det. Från min synvinkel är väl möjligen det negativa att man i princip blir ensambarn, och att de andra syskon är närmare varandra när man är liten. Positivt att det alltid fanns barnvakt, och storasyskon som kunde leka roliga lekar med en (tyckte jag i alla fall, vet inte om de var av samma åsikt.;)) Och sen blir man kanske lite bortskämd som minsting, jag blev å andra sidan ofta pikad av mina storasyskon för att jag var så bortskämd, så det kanske jämnar ut sig.

Jag tycker det är intressant att yngsta syskonen oftast är ganska nöjda med sin "position" i familjen, medan jag vet en hel del (mig själv inkluderad :smirk:) som inte gillat att vara äldst. Mina föräldrar har haft betydligt högre krav och stramare tyglar på mig än mina yngre syskon, saker som jag tror har påverkat mig och mina val i livet en hel del, och inte alltid helt positivt.

Men man kan ju inte välja position i syskonskaran direkt :D!
 
Sv: frågor om sladdbarn dagmamma

Ojdå. Jag är en liten sladdis själv. Mina bröder var 9, 13 och 14 när jag föddes, och dessutom föddes jag som ensam flicka. Och jag har haft ett otroligt utbyte av att ha äldre syskon och har absolut inte känt mig ensam. Tycker ditt resonemang är rent ut sagt löjligt. Vänta på barnbarn? Man kan inte förvänta sig att ens barn skall förverkliga ens egna drömmar genom att ge en barnbarn. Att lägga det på barnen ger mig bilden av att man inte är en särskilt sympatisk förälder.

Till ts: Vill ni ha ett barn till så sätt igång. Att barnet skulle bli en sladdis är inget som borde få stoppa er alls. Som sagt, det har funkat bra för mig och jag har aldrig hört om att sladdisar skulle bli ensamma inom familjen etc. Jag menar, tänk på alla ensambarn isåfall? Jag tycker ni skall försöka om ni vill ha ett till :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 416
Senast: Pratsch
·
Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med...
2
Svar
24
· Visningar
5 936
Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 666
Senast: Efwa
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 473
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V
  • E-coli hund

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp