Frågor om fång.....

M

Mialena

Jag funderar över följande,ökar risken för fång om hästarna hålls borta från hagen helt och ej får ens hö och sen får gå i hagen och beta i några timmar för att sedan svältas i 20 timmar igen...det känns iaf inte sunt..... :crazy:

nej det verkar inte sunt.. hästarna borde ha fri tillgång till hö.. efterhand kommer de att lämna mer och mer hö innan de släpps helt på bete..

att svälta hästen efter höätande och sedan släppa dem på bara gräs som stråfoder så kommer tarmarna att få en riktigt chock.. risken för fång är stor..

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 225
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 371
Senast: Stergo
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 616
Senast: corzette
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 878
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈