Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mumin_79 skrev:Syftade på fysisk tävling att jag inte hajjar att dom orkar önskar att jag orkade då kanske man skulle ha den perfekta kroppen men jag trivs bra med mig själv och ser ingen anledning att pusha mig själv superhårt fysiskt.
Susan skrev:Det är inte felaktig skoning som dödar - utan farten...
Och som hovis var inne på - hästägarna......
Tränare ska visa sina elever respekt absolut,och engagera sig i sin elev ,men vill man utvecklas som ryttare kan man inte bara strykas medhårs hela tiden heller..om man nu är riktigt FET kanske man ska skärpa sig lite,om inte för sin egen skull så för hästens skull iallafall.Mumin_79 skrev:Jag är normalviktigt och jag tycker att det handlar om ridfömåga och balans mer än vikt faktiskt.
Har sett ett fleratal tränare som faktiskt är mulliga som rider fanatstiskt bra, dessutom väger de flesta män massor mer än de flesta något tjocka kvinnor.
Den tränaren skulle jag personligen bojkotta om man inte kan se längre än till ryttarens vikt- diskriminering kallas det och man kan stämma folk för det om du inte visst det
Jösses hur stannade hon hästen..mot väggen?axel skrev:Är det nå´n nuförtiden som ej använder hufgrips?
Min kamrat vägrade att ha det eller 4 brodd när hon var ung.
Hon löste sina icke-problem med att galoppera från stallbacken ut i skogen o tillbaka. Uppför som nedför i kramsnön.
Jag tycker att det är som att sätta dubb på sommardäcken om man inte har "griparna".
Precis d ä smart!Pinge skrev:
Ungefär så här.... Toppen med broddar som går och plocka bort så man kan välja längd efter underlag...
Mumin_79 skrev:En stilla undran..
Min häst klarar att gå barfota, klarar att gå på fri tillgång av grovfoder utan att bli onaturligt fet, klarar att gå ute dygnet runt med skydd, klarar av med sin vinterpäls att vara utan täcke i de flesta väder. Varför ska han inte få vara det?
Min åsikt är att om man tycker att en klippt häst med tjockt vintertäcke i en liten hage med lite grovfoder så att den absolut inte får någon som helst mage. Stående i box största delen av dygnet Mår allra bäst.
Då har man tappat insikten av vad en häst faktiskt är. Inte en leksak, inte en tävlingsmaskin utan ett levande flockdjur med helt andra behov än de vi har. Vill man ändå behandla sin häst annorlunda från deras naturliga behov ja det är upp till dig, jag lägger mig inte i din hästhantering och ditt sätt att hålla häst. Det jag stör mig på är att folk faktiskt lägger sig i min
Jag har hört det mesta från att han fryser till han är överviktig
(Människor kan inte idag särskilja på lagom rund på vintern i sin naturliga balans med fet/överviktig /hälsoproblem)
Jag har åter och åter igen varit tvungen att genom dra fram vet rapporter om hästars egna värmesystem och därför med stor grovfodergiva och rätt ansatt päls inte behöver täcke vid enbart kyla, vet rapporter om magsårslarm och rekommendationer om stor grovfodergiva från utbildade människor såsom agronomer osv.
Varför inte sluta kasta skit på varandra och ha förståelse för att det finns fler vägar som går till rom helt enkelt. Min väg är barfota och den funkar för oss varför skulle den inte funka för andra?
Din väg är skor den kanske fungerar för er men betyder det att min väg är sämre än din?
MuMin
Mike skrev:*knapplån*
Fick info om detta idag:
NHF bildat, nordisk Strasserförening.
http://www.hovvardsforbundet.org/
Vad som slog mig är de hovar som visas från sidan, uppe till höger.
Tycker själv att detta är 'long toe-low heel', och för mitt öga ser detta
inte ett dugg hälsosamt ut.
Kära SHP'are som håller till här:
Är det verkligen så här det skall se ut nät det är Strasserverkat?
Detta är alltså inte något angrepp på er utan en uppriktig fråga.
Det ser ju ut som om det skulle stämma ungefärligt med den omtalade 'plexiskivan'.
Enda infot man får om bilden är 'hovar från sidan'.
Hug your horses!
/Mike