Frågor kring sommarhäst

annaulvklo

Trådstartare
Jag behöver verkligen hjälp!
Under sommaren 2012 så ska jag och min mamma hyra en sommarponny som vi ska ha hela sommaren!Jag har ridit på ridskola i 4 år och kan styra,öka,sakta av,böja och med lite kämpande också få hästen att gå på tygel i alla gångarter!Min mamma har haft egen häst i hela sin uppväxt och ska hjälpa mig.
Ponnyn vi har tänkt hyra är ett 16-årigt sto med 147cm vid manken.Hon är lugn men lyssnar bra på skänkeln.Jag har gått 5 lektioner med henne och ridit ut helt själv på henne 3 gånger och hela tiden har hon varit helt underbar verkligen.Hon ska gå i en stor lösdrifts hage med massa kompisar.Jag vill ha alla tips och trix om roliga övningar och annat bra info.Gärna också en lista med vad som man behöver från stallapotek till hur många grimskaft!:bump:

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
16 203
Senast: Trott
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en tjej på 15 år som bor i Stockholm och har ridit i drygt 8 år på ridskola och nu blivit medryttare för andra gången på en...
Svar
18
· Visningar
3 155
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 438
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Jag planerar att köpa häst eller ha en på foder om något år när jag fått lite mer ordning på min ekonomi. Jag har ridit i princip hela...
Svar
4
· Visningar
1 733
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka