Frågar om bild på sadelnummer

Ridinglady

Trådstartare
Har en sadel ute till försäljning och får frågor om bild på sadelnummer. Sålt flera sadlar men aldrig varit med om det tidigare. Är det normalt eller ngt skumt med det hela? Vad i så fall?

Med tanke på sista tidens alla stölder så kanske man vill kolla så att det dels finns ett nummer (så det inte är bortslipat), och dels så sadeln inte är reggad stulen någonstans.

Jag brukar be om nr för att kunna kolla upp rätt ålder och bomvidd.

Hur kollar man så att en sadel inte är stulen? Ringer man bara till 11414 eller?

Att numret finns räcker för mig!
Är ju igen garanti att den inte är stulen bara för att numret finns kvar. God tro gäller ju inte längre och med alla sadelstölder nu är det nog smart att kunna kolla upp alla sadlar man är intresserad av att köpa.

@Buck Det fattar jag med, men om numret inte är manipulerat eller bortnött blir jag inte misstänksam. Jag ringer inte till polisen för att kontrollera alla sadlar jag är intresserad utav.

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 761
Senast: morgaine
·
Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
1 034
Senast: Barret
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
685
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur