Fråga till singlar

Jag har varit singel i fyra år (känns längre då jag haft några korta förhållanden enbart efter att jag var sambo 01-05), och även om jag gjort ett par försök att hitta någon (via datingsidor för alla andra tycker det är så bra), så trivs jag alldeles för bra själv.

Har hus och det är perfekt för en person. Tex har jag en mysig soffa på farstubron där det ryms en person. Sedan har jag enkelsäng både i stora sovrummet och gästrummet. För att inte tala om mitt minimala kök där det bara ryms en stol vid bordet. :p

Så jag begriper inte var någonstans en sambo skulle få plats. :o Sedan är jag så förbaskat kräsen. JAG är ju så bra (:angel:) så varför ska jag nöja mig med något halvdant? Då är jag hellre själv (har ju provat det där halvdana ett par gånger och det blir trist efter ett par månader :cool:).

Nu vill jag förvisso inte ha barn, så den stressen slipper jag...

Numera tänker jag ytterst sällan på det i termer kring "jag hatar att vara singel, jag önskar att jag hade ett förhållande". För några år sen upptog det tyvärr alldeles för mycket av min tankeverksamhet. Nu är det mer att jag tänker "jag är glad att jag är singel" när andra klagar på sina respektive, eller när jag inser hur skönt det är att kunna lägga en hel lördagskväll på att göra iordning hästen för att sen åka på hästtävling hela söndagen och slutligen avsluta helgen i ishallen utan att någon klagar. :angel: Mitt liv är just nu alldeles för egoistiskt för att jag ska kunna dela det med någon annan. Och jag vill faktiskt inte ändra på det just nu, jag trivs med att bara ha mig själv och ponnyhästen att tänka på. Lägga min tid på henne.

Det jag i så fall saknar är sexet. Och vardagen. Men jag orkar inte engagera mig i att träffa någon ny och dejta, så då blir det svårt att få till en vardag, så ja, det är väl sexet jag saknar mest. (Och ja, jag vet att man kan få sex utan ett förhållande, men jag orkar inte leta upp en kandidat till det heller.)

Jag blev precis påmind om att jag är singel, mest för att en vän sa "Vad du än gör, skaffa ingen pojkvän".
Yep, hon är lite less på sin sambo och jag är så jäkla glad åt att slippa allt trassel som alltid verkar komma mer eller mindre i sådana typer av relationer :grin:

Jag tänker ganska ofta på att jag är singel. Oftare när jag är trött eller ledsen eller liknande, när man helst vill få en kram. Då känns det jobbigt att komma hem till en tom lägenhet. Eller vid högtider, födelsedagar, familjesemestrar, när det är uppenbart att jag är den enda som inte har någon. Jag är i stort sett ensam singel på jobbet (bland mina kollegor då) och i vänskapskretsen. Nu har jag väldigt bra vänner som är bra på att inkludera mig ändå, men det hade varit klart roligare att ha någon att ta med sig när det är något... Annars är det mest när man sitter ensam i soffan, saknar sällskapet.

Annars tänker jag lite som @Kiwifrukt att det är skönt att kunna vara egoistisk, fokusera på hästen och inte behöva bry sig om vad någon tänker om det. Jag är med andra ord kluven!

Hur ofta tänker du på att du är singel?

Själv tänker jag ganska ofta på att jag är singel (troligtvis för att jag inte vill vara det) vilket jag stör mig på, hade hellre inte tänkt på det alls.
Nästan aldrig. Men ibland ljuger jag om att jag har partner för att slippa jobbiga ragg.

Jag trivs utomordentligt som singel och min blivande partner måste verkligen ha det där lilla extra för att jag ska ge upp denna sköna livsstil igen!

Jag är inte singel nu men fyller 27 och har varit ihop med folk i sammanlagt 1,5 år hehehe så mitt track record är väl inte 100% i en tvåsamhetsnorm. Senaste 4 åren har jag bott ihop med en kompis och det har gjort att jag gillat att singla runt rätt mkt, för det som jag saknar annars är att inte prata med nån varje dag, att inte ha nån självklar, ganska liten gemenskap där man har stenkoll på varandra.
Sover även mkt lättare tillsammans med nån vilket är en viktig grej.

Det bästa med att vara singel tycker jag är att ha korta små flingar!!!! Tycker ofta att de människor jag dejtat faktiskt velat mala igenom merparten av sina vägskäl osv och den accessen till så varierad och fascinerande intimitet har jag inte på samma sätt nu i en traditionellt monogam relation

Hur ofta tänker du på att du är singel?

Själv tänker jag ganska ofta på att jag är singel (troligtvis för att jag inte vill vara det) vilket jag stör mig på, hade hellre inte tänkt på det alls.
i

Nästan aldrig. Men ibland ljuger jag om att jag har partner för att slippa jobbiga ragg.
Det där är så j*vla irriterande, som om ett nej inte är ett nej förrän någon säger sig ha partner... Vet inte hur många gånger det hänt att män försökt locka ut mig på dejt och inte gett sig förrän jag sagt att min pojkvän inte skulle uppskatta det. Att JAG inte skulle uppskatta det räknas visst inte på samma sätt :meh:

Det där är så j*vla irriterande, som om ett nej inte är ett nej förrän någon säger sig ha partner... Vet inte hur många gånger det hänt att män försökt locka ut mig på dejt och inte gett sig förrän jag sagt att min pojkvän inte skulle uppskatta det. Att JAG inte skulle uppskatta det räknas visst inte på samma sätt :meh:
Ja, verkligen! Vissa män har alldeles för höga tankar om sig själva och vad som är acceptabelt. Jag är allergisk mot såna män. Konstigt nog försvinner dom illa kvickt när man nämner att man har pojkvän. Typ som att det annars hade funkat att övertala mig att bli intresserad

Var på superputtinuttigt bröllop i helgen och då gjorde det rätt ont.
De flesta inbjudna var par. de som gifte sig var min f.d. svåger och hans sambo. Exet var bestman och hans nya var självklart med. Jag räknas fortfarande till familjen och satt vid honnörsbordet. Mötte många gamla bekanta och det var trevligt. Men kärleken mellan de två som gifte sig var jobbig.

Jag blir missunnsam! Jag vill också vara älskad och jag vill också vara omtyckt. Offerkoftan är tjock och missklädsam just nu.

Tänker på det rätt ofta för tillfället, det går i perioder. Det är rätt skönt att vara ensam och kunna leva mitt liv som jag vill, men samtidigt saknar jag att ha någon när alla andra runt omkring är i par.
Tror jag har någon på gång men är inte säker på att jag känner så för honom, gillar honom och så men är det bara för att jag känner mig ensam som det känns som en bra idé...

Jag stör mig på folk som tror att alla singlar söker en partner. Typ som att jag är olycklig för att jag är singel!? Träffade en snubbe som jag enbart ville vara vän med och han har nu terroriserat mig varje dag trots att jag 3 gånger sagt att jag ej söker en pojkvän. Oerhört jobbigt! !!!

Liknande trådar

Mat Jag är nu i en relation där mitt ointresse för mat och matlagning börjar bli ett problem. Det är inte nytt för mig att vara i denna...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 350
Senast: Freazer
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Samhälle Jag vill diskutera en sak som stör mig väldigt mycket och det är personer som ska lägga upp bilder på sina barn, men som ska maskera...
2
Svar
20
· Visningar
1 797
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
262
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10