Fråga till singlar

Väldigt sällan och när jag tänker på det så tänker jag på hur skönt det är och funderar lite över hur jag nånsin skulle orka med att inte vara singel.

Tänker på det när jag betalar räkningarna (hade varit gött att dela :laugh:), när jag behöver hundvakt och ojar mig om när fanken jag ska kunna köpa valp igen. Sex, ptja ONS är inget för mig, ogillar sex med folk jag inte känner. KK är jag extremt kräsen med och just nu är den positionen tom. Fixar det hela själv :up: När jag ser förhållanden i min umgängeskrets känns det mest som ett evigt arbete, gnäll och kompromissande. Nu har jag varit singel så länge (7 år tror jag) att det ska mycket till för att jag ens ska tänka tanken :grin:

Jag älskar att vara singel och har varit det i nio år nu. Ibland kan jag sakna sex men orkar inte med allt tjafs runtomkring så jag biter ihop och väntar tills "anfallet" går över ;)

Just ja! Frågan var hur ofta jag tänker på det. Lite då och då, framförallt när jag pratar med mina vänner som har förhållanden. Känner dock ingen avundsjuka, bara lättnad över att jag styr mitt liv på egen hand och gör vad jag vill o känner för.

Jag har varit singel ett par år och tänker bara på det när det händer nåt speciellt. Som när bilen gick sönder och jag fick be om hjälp av flera vänner. Eller när jag vill göra saker som man bör vara två att göra. Eller när jag verkligen inte orkar fixar mat men verkligen borde äta.

Jag stannar aldrig upp och saknar tvåsamhet och gullegull, men kan sakna någon som hänger med mig på saker. Sen märks det väl såklart eftersom typ alla jag känner är i relation och de flesta har barn och familj. Men jag är inte ledsen eller sörjer över att vara singel. Ibland är det bara jäkligt surt att bli bränd i solen för att jag inte nått att smörja överallt, eller att det är svårt att få med kompisar på spontanbad eller bio bara sådär.

Hmm egentligen skulle det alltså funka med en singelkompis med lite egen fritid som gärna hänger med på allt.

En klok kvinna reder sig själv. ;)
Själv? Du har ju hjälp av @paow - försök inte mörka det nu!:rofl:

On topic:

Jag tänker faktiskt ganska ofta på att jag är singel. Det är drygt åtta år sedan jag bröt upp från mitt förhållande. Funderingarna över min status har tilltagit de två senaste åren, ungefär samtidigt som jag blivit mer och mer övertygad om att det kommer att fortsätta att vara såhär. Eftersom jag inte alls känner för att leta. Egentligen är jag nöjd med livet, men jag saknar ibland att ha någon att sitta och snacka med på kvällarna och visst händer det att jag saknar sex. Dock inte så mycket att jag gör mer åt det än vad jag själv förmår.

När jag nu närmar mig 50 så tänker jag ibland på hur det kommer att bli om jag blir äldre. Jag inser att jag faktiskt har en medelålderskris (jag har aldrig tidigare haft en ålderskris i hela mitt liv - tyckte det var kul att bli både 30 och 40!) och att den förmodligen beror på att jag nu gått över en gräns då jag kan konstatera att jag aldrig skaffade några barn. Det är självvalt, men det tillsammans med singellivet gör att jag faktiskt känner mig lite outcast just nu. I min umgängeskrets lever de flesta familjeliv och de som inte gör det har vanligen barn.

Men vill jag hitta någon så mycket att jag gör något åt det? NEJ. Som sagt, dessa funderingar till trots trivs jag bra med livet.

Jag tänker på det allt mer vilket känns jobbigt eftersom jag inte vet vad jag ska göra åt saken. Jag är numera svårintresserad och att få intresset att klaffa med någon som är det tillbaka verkar vara lite för svårt. Sen vet jag inte var jag ska hitta nån och alla vänner är himla stadgade.

Jag tänker på det allt mer vilket känns jobbigt eftersom jag inte vet vad jag ska göra åt saken. Jag är numera svårintresserad och att få intresset att klaffa med någon som är det tillbaka verkar vara lite för svårt. Sen vet jag inte var jag ska hitta nån och alla vänner är himla stadgade.
Så är jag med. Svårintresserad! Det tar forever att bli intresserad dessutom. Jag måste lära känna personen. Sen kommer jag på efter ett år eller så "Hm. Jag är nog intresserad..." Och då har ju den andra parten av någon underlig anledning:confused: tröttnat och gått vidare. Om intresse fanns.

Liknande trådar

Mat Jag är nu i en relation där mitt ointresse för mat och matlagning börjar bli ett problem. Det är inte nytt för mig att vara i denna...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 350
Senast: Freazer
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Samhälle Jag vill diskutera en sak som stör mig väldigt mycket och det är personer som ska lägga upp bilder på sina barn, men som ska maskera...
2
Svar
20
· Visningar
1 797
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
262
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10