Fråga till singlar

Bara en enda (?) som nämnt sex. Saknar ni inte det eller skaffar ni ändå?

Är inte så mycket för att "bara ligga" (numer :o;)) utan vill gärna känna något för personen alltså antingen en trygg kk eller ett förhållande.

Men orgasmer kan jag inte vara utan, mår fysiskt dåligt om jag inte får utlopp för den "energin" och det går att ordna ensam så bra så! :o:D:d

För mig funkar det som en muskel. Förtvinar om den inte används.
i relation skulle jag kunnat haft sex varje dag. Det har klingat av. Tänker inte på sex mer än någon enstaka gång i vecka.

Sedan en bra tid tillbaka saknar jag mer att kunna röra naken hud, det har alltid varit viktigt men det är vad jag saknar nu. Att få dra med fingrarna över någons hud, få ligga hud mot hud. Är en sådan som helst sover helt ihopslingrad med partnern hela natten.

På min lilla ort och i min ålder är sex inget man "skaffar sig".

Testade det där med ONS i tonåren tillräckligt för att i vuxen ålder vara helt på det klara att NEJ TACK inget för mig.

Jag är så egocentrisk så sex utan känslor går mer eller mindre enbart ut på att komma, skiter totalt i om den jag ligger med kommer :angel: så då kan jag göra det själv istället. Går fortare och man slipper ligga där efteråt med en annan människa i sängen. Nä... Händig kvinna kan själv :idea:

Jag tänker aldrig på att jag är singel, det är mer ett normalt tillstånd för mig. Jag är väldigt nära 50 år.

Dessutom tycker jag är en bättre person som singel än i ett förhållande :)

Jag tänker inte mycket på det alls. Jag har väldigt många krav på ett förhållande och hitta någon som villa samma saker känns faktiskt helt omöjligt. Jag är hellre själv än kompromissar med vissa saker.
Om jag ser på de parrelationer i min närhet blir jag inte direkt sugen. Det är gnäll, tjafs och otroheter, med ett par undantag.

Ganska ofta tänker jag med lättnad på vad skönt det är att rå sig själv jämt. Bland annat så fort jag umgåtts nån längre tid med folk som lever i parrelation. Shit vad många onödiga konflikter och så mycket extrajobb!

Precis så! Det är helt njutningsbart att komma hem till sin stilla och lugna lilla vrå efteråt :love:

Okej. Jag är bara lite förvånad över att flera i tråden tar upp typ matlagning, hundvakt och andra praktiska grejer, men inte sex. Jag tycker att det är mycket lättare att skaffa hundvakt än en kk.

Nja, skulle nog säga tvärtom, att det är lättare att lyfta luren och ringa efter en kk än att få tag på pålitlig hundvakt. Men just det där med kk är inte min melodi, usch har ingen lust att ta av mig kläderna för en stunds intimitet med nån som egentligen inte betyder någonting ändå :wtf:

Till och från tänks det en hel del, emellanåt inte alls.

Idag är dock en sån dag då jag verkligen hade velat ha någon som jag hade kunnat krypa upp i famnen hos, då jag känner mig trött, lite nedstämd och bara i jättestort behov av att ha någon som klappar på mig.
Då jag är i princip ensam singel kvar i umgänget sen ett bra tag tillbaka så är det också lite extra märkbart såhär i semestertider när det planeras resor, utflykter etc och det är ont om folk att planera med själv.

Okej. Jag är bara lite förvånad över att flera i tråden tar upp typ matlagning, hundvakt och andra praktiska grejer, men inte sex. Jag tycker att det är mycket lättare att skaffa hundvakt än en kk.

Tvärtemot min uppfattning. KK:s överlag brukar inte vara svårt. Sen kan det ibland vara svårt att få ihop all tajming med jobb och liknande men det brukar gå smidigare att lösa än hundvakt och barnpassning :)

Hur ofta tänker du på att du är singel?

Själv tänker jag ganska ofta på att jag är singel (troligtvis för att jag inte vill vara det) vilket jag stör mig på, hade hellre inte tänkt på det alls.

Tja, hur ska man svara.
Det är ju uppenbart varje dag när jag är hemma.
Men jag är väldigt nöjd med mitt liv så jag ska inte påstå att jag tänker "jag är singel" till vardags.
Det är en av alla pusselbitar i mitt liv som jag mår bra av.

@Fan of Bill och @LadyCovergirl

Barnvakt - där brukar vi byta barn med lite olika föräldrar på förskolan, ibland följer våra barn hem och leker och ibland tvärtom. Skulle det köra ihop sig kan man alltid be någon av dem. Ibland har vi också en tjej från en nannyförmedling.

Hunden - där har vi lite olika kompisar som gärna passar, och ibland har vi dog Walker eller så passar hunddagis.

KK - där skulle jag ha svårt att göra på motsvarande sätt, typ fråga någon pappa på förskolan om han vill ligga, eller pappan i någon familj vi brukar umgås med, eller leta upp en annons för någon som säljer sex.

@Fan of Bill och @LadyCovergirl

Barnvakt - där brukar vi byta barn med lite olika föräldrar på förskolan, ibland följer våra barn hem och leker och ibland tvärtom. Skulle det köra ihop sig kan man alltid be någon av dem. Ibland har vi också en tjej från en nannyförmedling.

Hunden - där har vi lite olika kompisar som gärna passar, och ibland har vi dog Walker eller så passar hunddagis.

KK - där skulle jag ha svårt att göra på motsvarande sätt, typ fråga någon pappa på förskolan om han vill ligga, eller pappan i någon familj vi brukar umgås med, eller leta upp en annons för någon som säljer sex.

I mitt fall har jag världens bästa granne som både passar hund och barn när det kniper :love:
Byta tjänster med andra föräldrar är inte helt lätt eftersom jag ogärna tar med någon annans barn till stallet när jag är ensam vuxen.

Jag har hittat mina KK:s genom jobbet. Stor myndighet ;)

Liknande trådar

Mat Jag är nu i en relation där mitt ointresse för mat och matlagning börjar bli ett problem. Det är inte nytt för mig att vara i denna...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 350
Senast: Freazer
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Samhälle Jag vill diskutera en sak som stör mig väldigt mycket och det är personer som ska lägga upp bilder på sina barn, men som ska maskera...
2
Svar
20
· Visningar
1 797
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
262
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10