Fråga om hästpass och ägarbyte hur gör man?

Y

Yamima

Jag undrar om vem av oss som ska skicka in passet vid ägarbyte jag eller säljaren? Dom sa att dom inte hade papper om ägarbyte och skulle skicka det till mig när dom beställt ett. Jag fick passet och vac.kortet med hästen när jag hämtade honom. Han är reg som korsning eftersom stamtavlan har försvunnit och jag rek dom om att göra så eftersom han är val och inte något att ställa ut när han inte är så vacker för att vara arab. Jag hade kollat upp med sahf om vad jag kunde göra om jag ville ha en ny stammtavla, antingen kolla med förra ägaren om hon kunde skriva ett brev till dom och be om en kopia eller så blodtypa.

Nån som vet hur jag ska med ägarbytet?
Ska jag själv ringa och be om ett ägarbytes papper och skicka till dom så dom får skriva under och skicka till mig så jag kan skicka in passet och ägarbytet?
 
Sv: Fråga om hästpass och ägarbyte hur gör man?

låt dom skicka ett ägarbytespapper till gamla ägare, som fyller i det och skickar till dig, som i sin tur skriver på och skickar tillbaka

Du skickar inte in hela passet utan bara ägarbytes pappret.
sen skickar dom ut en klisterlapp du sätter i passet
 
Sv: Fråga om hästpass och ägarbyte hur gör man?

Ok. Tack.:) Har inte hafr sä mycket med pass att göra så jag visste inte riktigt. tyckte att det stod i passet att man skulle skicka in det, visserligen stod det så bak på en stamtavla jag hade också till en av travarna vi skickade bara in ägarbytet och det gick bra.:)
En fråga tycker du att jag ska ringa och beställa eller ska jag ringa och fråga om dom beställt ägarbytes pappret?
 
Sv: Fråga om hästpass och ägarbyte hur gör man?

ring och be dom skicka ut ett papper till gamla ägare.
 
Sv: Fråga om hästpass och ägarbyte hur gör man?

Då ska jag fixa det i morgon. Tack för hjälpen.:bow: :bow: :bow:
 
Sv: Fråga om hästpass och ägarbyte hur gör man?

ibland går det att skicka in kontraktet direkt som bevis på att hästen bytt ägare
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
29
· Visningar
2 002
Senast: Hedinn
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 895
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 894
Senast: Cattis_E
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 323

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp