Fråga angående sele

F

Fjunet

Jag kom nyss och tänka på en sak. På billigare selar är det som två bossor (?) som ligger an på hästens rygg, medans på dyrare selar så är de jämnt tjocka över större delen av ryggen+sidorna av hästen. Varför är det så?

Sv: Fråga angående sele

Det är fördelaktigt att ha en bred stor anläggningsyta för att trycket fördelas bättre. De flesta travselar har tex för smala däcklar så jag brukar sätta på breda tjocka selunderlägg av medicinskt våffelplast för att dela ut trycket lite.

Jo, det var i de banorna jag tänkte också.

Jag funderar på att köpa ett däckelunderlägg i blå teddy. DET är ponnytrav :D

Vad är det för material? Finns de i blå?
Ska ner till Malmö den 17:e, så man vet ju aldrig :angel:

De är i vinyl och finns i blått. Verkar väldigt praktiska, typ bara spola rent eller torka med svamp.

Verkar de fördela trycket hyfsat bra? Skulle önska att det fanns däckelunderlägg med gel. Som det finns i sadelunderlägg.

Attans, du har inte öppet på lördagar.

Det finns däckelunderlägg med gel. Minns bara inte vart... Kan kolla runt lite. Vill du komma in och kolla nån lördag så säg bara till, är jag hemma går det bra. Ska till Danmark med travaren på söndag så hela lördagen går nog åt till finsputs!!!!!!

Gör gärna det, och ta gärna i dem i din butik ;) Får du många kunder från Jägers förresten?

Det blir isåfall lördagen den 17:e, ska bara se om jag kan få skjuts ut. Finns Kiddy kvar? Jag måste muta min mor, så att hon kör mig, med lite Kiddypussar :)

Just det, på söndag är det dags. Håller tummarna!

Ja jägers är ju liksom min krets. Speciellt galoppfolket verkar gilla de australienska grejorna.De har faktiskt väldigt mkt vanliga körgrejor har jag sett i dera skataloger.

Du har med andra ord snott kunder från den där butiken som ligger i lastbilen? ;) Eller den kom inte till Jägers på "din tid"?

Nä, det är kanske mest travsaker i den. Var några år sedan jag var i den.

Liknande trådar

Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
1 980
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 604
Senast: ako
·
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 480
Senast: JohannaB
·
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
11 181
Senast: Oh_really
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar