fråga angående bajs?!

Sv: fråga angående bajs?!

Har undrat samma sak. När en Grand Danios skiter måste man väll använda skyffel och en sopsäck :eek:

Nää. En GD på bra mat, då räcker en helt vanlig bajspåse till. Oftast behövs där bara en hand också, och hela jag är liten så mina händer är det med. Ibland två händer, men då hade hon hållt sig lääääänge och sparat liksom ;)

För att svara på den ursprungliga frågan då.

Azlan bajsar 1-2 ggr/dag. När jag fick honom var det minst 3-4 ggr. Nu äter han ett bra foder och kroppen bara suger åt sig all näring, så både idag och igår har det bara blivit en gång om dagen. Vilket är toppen!

Hans rumpa är inte sådär jättegullig ;) Jag ser mest dom gigantiska pungkulorna hänga där och svaja :D

L: 2-3 ggr/dag
M: 1-2 ggr/dag
samma foder

båda har gulliga rumpor, M's är finast men L vickar lite tjusigt på baken när han skrittar.

Kul skittråd! :D

Vår bajar 2-3 gånger om dan. Hans rumpa är rättså gullig. Han har en virvel på varje skinka. Så han är lätta att känna igen bakifrån! :D

/Timsetim

Foto på gullebaken (kopiera och klistra in adressen):
:love:

http://album.lunarstorm.se/FullSize/c2a/{c2a42209-dc54-4961-9bff-6440d42f9b70}.jpg

T o B bajsar 1-2 ggr om dagen...

Tulas gump ser ut som en lite grisgump..... :D hon har knorr o allt på svansen.... ;) rätt gullig med andra ord.... :angel:

Balder har en fin gump, riktigt söt! pungen sitter rätt högt upp o sen é den luden så den ser man inte så mycke av.-.... :D

Jag har två JR...

//Net som tycker att detta är ett riktigt skitämne....;)

Det är bara djurägare och föräldrar som kan prata så mycket om bajs och kiss :D

Min hane skiter ca 2-3 ggr om dagen.

Tiken skiter 5-6 ggr om dagen.

De äter samma foder dock lite olika mängd. Är supernöjd med fodret.

Anledningen till varför tiken skiter oftare är nog för att hon gärna "tömmer" det som tömmas kan. :angel: Eller hur man ska förklara det. :crazy:
Hon har inte direkt större mängd som kommer ut, men de är små klutar som kommer oftare. Hanen skiter 2-3 ggr rejält istället för att småklutta.

oohhh... Mina skiter 1-2 ggr per dag.

Men är det vanligt att hundar skiter så ofta så förstår jag att folk vill ha foder de skiter mindre av. Mina skiter max 2 ggr per dag även om jag dunkar i dem 15 dl av ett riktigt skitfoder...

:D

Hanen gör oftast 2 högar om dagen, men ibland gör han en tredje hög.

Tiken skiter jätteofta, men högarna varje gång är inte större än en kattlort, så det borde inte få räknas. :angel:

På morgonen och kvällen skiter min golden....ibland bara på morgonen. Han skiter när han är nödig som sagt ;)

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 100
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 688
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 807
Senast: fixi
·
Hundhälsa Jag kom hem efter nattjobb till sjuk hund :(. Han hade kräkts i hela huset under de två timmarna han var ensam hemma och även kissat...
2
Svar
29
· Visningar
2 721
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar