fråga angående bajs?!

Seabaz

Trådstartare
Lite konstig fråga kanske.. hehe..
Hur många gånger om dagen bajsar din hund?

Min brukar bajsa 3 gånger om dagen. Morgon, middag och kväll.
Idag har han bara bajsat på morgonen, borde jag bli orolig?
Ibland bajsar han bara två gånger om dagen och vi ska ju ut en gång till lite senare också.
Men så här lång tid mellan gångerna brukar det inte ta.
Han har ätit bra idag också (har mat framme hela tiden). Han har ätit i alla fall 3 dl minst (efter morgonpromenaden) och vi har varit ute mycket också.

Hmm... eller så är jag bara väldigt nojig av mig, hehe.

En annan sak. Som hundägare ser man ju ganska mycket av sin hunds bakdel när man är ute med den ;)
Har era hundar söta rumpor? Min har det, får försöka ta ett kort nån gång! :banana:

Sv: fråga angående bajs?!

Ho ho! :rofl: Andra delen i ditt inlägg var nog ett av de mer konstiga inslag jag sett här på Hund :D

Det verkar ju bra att du har sådan koll på hundens vanor! :) Lillplutten som pojkvännen just fått verkar skita 2, 3 gånger om dagen - och rejäla längder trots sin litenhet! :eek: ;) Men han är ju bara två månader (imorgon), så han har väl inte hunnit "ställa in sig" hundraprocentigt än.

Fråga nummer två: jodå, en söt liten gump har nog lille Kasier :D Kommer nog inte tycka lika bra om den sedan när pungkulorna börjar göra sig till känna; är lite allergisk mot pungar på släthåriga hundar, som dessutom har svansen rakt ut i vädret :angel:

Min skiter för många gånger/dag..så därför har jag ett jäkla shå med att hitta rätt foder...villket jag ej lyckast med ännu...:(

Att skita få gånger per dag är bättre än 3-4 gånger...ja förutsatt hunden ej är förstoppad då..men skiter den nån gång om dagen har dom ju tagit reda på maten på bästa sätt...Att skita flera ggr/dagen anser jag bara vara slöseri och då är det bäst att leta nytt foder.

Senast ändrad:

Mynta2: Det har jag aldrig tänkt på faktiskt... smart där.. eller var man ska säga ;) Kan vara bra att ha i åtanke...

Jozze; Tänk mig då som har en nakenhund med pungkulor! :cool: :rofl: Fast det gör inget, han är söt ändå.. kollar mest på hans fina svans med kaluffs på!

Förvisso; själva gumpen kommer ju vara lika söt som innan ;) Och den svarta lilla svansen som viftar går ju inte att motstå! :D

Min hund bajsar tre gånger per dag; efter varje måltid. Får se om det blir någon förändring när han blir lite äldre och vi drar ner till två mål om dagen.

F ö tycker jag att vi hundägare blir precis lika sjukligt bajsfixerade som småbarnsföräldrar... :angel:

Seabaz skrev:
Lite konstig fråga kanske.. hehe..
Hur många gånger om dagen bajsar din hund?
När han var valp 4-6 gånger om dagen. Nu 1-2 gånger.

Min brukar bajsa 3 gånger om dagen. Morgon, middag och kväll.
Idag har han bara bajsat på morgonen, borde jag bli orolig?
Ibland bajsar han bara två gånger om dagen och vi ska ju ut en gång till lite senare också.
Men så här lång tid mellan gångerna brukar det inte ta.
Han har ätit bra idag också (har mat framme hela tiden). Han har ätit i alla fall 3 dl minst (efter morgonpromenaden) och vi har varit ute mycket också.

Hmm... eller så är jag bara väldigt nojig av mig, hehe.

En annan sak. Som hundägare ser man ju ganska mycket av sin hunds bakdel när man är ute med den ;)
Har era hundar söta rumpor? Min har det, får försöka ta ett kort nån gång! :banana:
:rofl: Jag tänkte på det idag när jag var ute med honom "Jag ser nog röven oftare än huvudet." ;) Han är jättesöt bakifrån :love: Man ser bara en boll på två hårbeklädda pinnar.

hejhejhejehej

Den enda hunden 2 ggr per dag och den andra 1 gång per dag. De äter lika mycket av samma foder.

Glömde ju att svara på rumpfrågan; min vovve har en extremt söt rumpa! Han är trefärgad och tanteckningen bildar en nästan perfekt fyrkant därbak, en liten stjärtlapp(var min mamma som noterade det)... Det gör att jag har överseende med att han flashar sina testiklar lite väl mycket då och då(men de är åtminstone håriga :o ).

:D

Boris bajsar 2-3 gånger per dag.

Vad gäller rumpan så har han en jättesnygg! :love:
Han verkar tycka det själv också med tanke på att han jämt ska tacklas med den mot andra hundar... :angel: Först ska det nosas, och sedan åker rumpan fram med lågt, viftande svans! :banana: :D

Kolla in den själva:

dscf0026_orig_SE.jpg

:love:

Seabaz skrev:

Ja, jättegullig :love: :p
Den är faktiskt det, ser ut som en dunig kudde typ :D
Och så vickar han på rumpan när han går, som en liten gås typ :love: :rofl:

Senast ändrad av en moderator:

Och min bajjar typ två eller tre gånger per dag :p

Håller inte reda på mer än att de bör skita minst en gång om dagen. I bland blir det 2 ggr. Är det 3 ggr eller mer är de antingen dåliga i magen eller så har de ätit kopiöst med mat.

Glömde det dära med *söta rumpor* :p ..Min har nog en söt rumpa, ser ut som ett rådjur..dvs när rådjuret tar tillflykt så ser man bara en vit rumpa skutta i väg ;)...Många har påpekat hennes rumpa liknar ett rådjurs..och Bambi är väl söt ;)

Lånar knapp!

Kom på en till sak idag... Min hund är ganska liten, runt 30cm hög.. När jag tycker att han bajsar mycket så skulle nog någon med större hund säga "nej det där är ju jättelite".
Jag använder stora hundbajspåsar för jag tycker det är lättare än att krångla med små påsar på händerna.

Men hur gör ni som har typ grand danois, st bernad eller new founland hundar??
Går ni med ica-kassar och sopsäckar?? :eek:

För jag tycker ibland det är jobbigt att knyta ihop de påsarna jag har när min hund har bajsat "mycket".

Kom ihåg när jag var ute med mitt ex´s hund, en schäfermix, ibland fick jag köra ner båda händerna i bajspåsen för att få upp allt.

Men en GD måste ju skita hela berg jämfört?? :eek:

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 100
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 688
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 807
Senast: fixi
·
Hundhälsa Jag kom hem efter nattjobb till sjuk hund :(. Han hade kräkts i hela huset under de två timmarna han var ensam hemma och även kissat...
2
Svar
29
· Visningar
2 721
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar