Fråga ang. ipren och bli gravid?

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

MPP423

Hejsan
Kan någon klok bukefalist hjälpa mig med en fråga jag funderat över ett tag nu.
Jag och min sambo vill ha barn och vi jobbar på det, men jag har sån tandvärk just nu så jag var tvungen att ta ipren.
Ipren har jag fattat inte är bra att använda om man vill bli gravid men jag var tvungen. Har dåligt samvete....
Jag håller också på att jobba på min övervikt ca 15 kg så har större chans och sen promenerar jag ca 1 timme per dag. Äter även mitt val kvinna för att få i mig folsyra eller vad det nu heter...
Jaja detta blev långt men min fråga är helt enkelt, hur skadligt är ipren om man måste ta det mot tex tandvärk om man vill bli gravid?
 
Sv: Fråga ang. ipren och bli gravid?

Hej!
Ingen större fara skulle jag tro... Jag fick ta ipren i krisfall under grav. enlig läkare då jag hade stora problem med ryggen. Fick dock inte ta under de tre sista månaderna. Om du inte vet att du är gravid har ju säkert inte ägget fäst än om du blivit gravid, och då tar inte bebisen illa av det. Så en ipren behöver du inte ha dåligt samvete för...
Lycka till!
 
Sv: Fråga ang. ipren och bli gravid?

ipren kan sabba ägglossningen iom. att det är antiinflammatoriskt - men det är ju bara just den ägglossningen man tar iprenen som kan störas - nästa gång är ju allt som vanligt igen...
 
Sv: Fråga ang. ipren och bli gravid?

Man ska väl inte äta det i slutet, eftersom det är bloduttunnande - inte så bra vid förlossning.
 
Sv: Fråga ang. ipren och bli gravid?

Nja, man ska inte äta Ipren alls under graviditeten...
Man bör hålla sig till Panodil/Alvedon/Reliv, dvs paracetamol-pillrena, om man måste ta något.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
30 990
Senast: Elendil
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 752
Gravid - 1år Hej! Jag skulle behöva lite tankar kring den situation jag nu hamnat i. Jag behöver få skriva av mig, vill inte berätta om detta för...
2
Svar
26
· Visningar
4 716
Senast: Snö
·
H
Relationer Hej, har ett litet eller rättare sagt stort problem. För några månader sedan träffade jag en kille på mitt jobb. Han är många år yngre...
35 36 37
Svar
735
· Visningar
66 547
Senast: Hemlig21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp