@Septicemia Hur funkar goproen? Går det att fota med den eller bara filma? För att fota, går det att trycka på en knapp på den bara (medan den är monterad på en så att säga) eller måste man ha den framför sig? Hur är batteritiden?
Säkert asdumma frågor men jag bjuder på det .
Jag är inte särskilt haj på Go Pro men som jag fattat det så går det utmärkt att fota, alltså ta rena stillbilder. Det går också att connecta till iphone (förmodligen androids med) så att du kan fota med Go Pro'n via telefonen.
Min bror tycker det är enklare/roligare att filma och sedan frysa bilden i redigeringsprogram i stället för att fota med kameran men det är nog en smaksak. Ska höra med honom om övriga frågor, jag har väldigt dålig koll på Go Pro själv Det verkar vara ett väldigt lättanvänt och kul system, nästan inga knappar och väldigt intuitivt.
Det jag kom att tänka på nu är väl att om en filmar så är den rätt ljuskänslig. Visserligen är skidbackar extrema för alla kameror med mycket kontraster och snabba skiftningar mellan ljus och skugga men brorsan slår alltid av kameran när vi når skuggiga partier för att det blir för mörkt för att ge vettiga bilder. Jag antar att det har att göra med inställningarna som han har valt innan han krängt på kameran på hjälmen.