Ah, de e ja me.@RedHyuuga Det är någon slags betong-ish. Oklart men fotot är taget vid reningsverkets dammar, så det är väl något som hör till dammen antar jag! Tack
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ah, de e ja me.@RedHyuuga Det är någon slags betong-ish. Oklart men fotot är taget vid reningsverkets dammar, så det är väl något som hör till dammen antar jag! Tack
Så häftig sista bilden är! Ser ut typ som en bläckfisk
Testat ändra vitbalansen?Blir sådant blåstick i bilderna på morgonen
Inte hittat hur man gör det på mob (om man ens kan det) som är det enda jag har att fotta med just nuTestat ändra vitbalansen?
Vad har du för mobil? Jag har en Samsung s7 och den har ett "pro" läge där man kan ändra lite smått och gott enkelt.Inte hittat hur man gör det på mob (om man ens kan det) som är det enda jag har att fotta med just nu
Precis skaffat ny så nu har jag en Samsung S9, inte kollat in funktionerna så mycket på den än. Ska kolla på "Pro" lägetVad har du för mobil? Jag har en Samsung s7 och den har ett "pro" läge där man kan ändra lite smått och gott enkelt.
Precis skaffat ny så nu har jag en Samsung S9, inte kollat in funktionerna så mycket på den än. Ska kolla på "Pro" läget
Häftigt, ser nästan lite abstrakt ut, tycker mig ana att du speglar bilderna för att få den effekten eller?Det ser ut att vara en riktigt vacker skog @Sel Jag gillar också sista bilden!
Här vägrar vintern riktigt släppa taget, jag går runt och längtar efter lite färgexplosioner ute i naturen. Fotade lite is och tång sist solen behagade att kika fram.
Häftigt, ser nästan lite abstrakt ut, tycker mig ana att du speglar bilderna för att få den effekten eller?
Det är rätt häftigt när man gör så. Jag älskar fotografering för det är så mycket man kan göra och det är endast fantasin som sätter gränser, tja till viss del utrustningen också.Tanken är att det ska vara abstrakt Den övre bilden är åtta sektioner, en och samma bild som kopierats och spegelvänts och/eller vänts upp och ner åtta gånger. Den nedre bilden består av fyra upplagor av samma bild
Det är rätt häftigt när man gör så. Jag älskar fotografering för det är så mycket man kan göra och det är endast fantasin som sätter gränser, tja till viss del utrustningen också.
Många låser sig vid den tanken ja och en del tror att bara för du har en "proffs" kamera så tar du per automatik bra bilder...Jag tycker också att det är väldigt roligt med foto just för att det öppnar så mycket möjligheter i efterbehandlingen. Självklart kan utrustningen begränsa men idag är ju både redigeringsprogram, kameror och objektiv oerhört bra, även i lägre prisklasser.
Jag tror faktiskt det är vanligare att en låser sig vid tanken om att utrustningen inte är perfekt för just den där bilden som finns i huvudet än att kamerautrustning är för dålig. Sedan finns det såklart vissa former av foto som inte går att åstadkomma utan dyr utrustning men jag hävdar ändå att fantasi är viktigast. För några kvällar sedan fotade jag bilder till ett band i en mörk, liten lokal med telezoom och utan blixt. Knappast optimalt men det gick över förväntan!
Många låser sig vid den tanken ja och en del tror att bara för du har en "proffs" kamera så tar du per automatik bra bilder...
Vi kan ta den här gamla bilden som ett exempel, den är tagen med en kompaktkamera (Konica Minolta DiMAGE G600):
Visa bifogad fil 12828
Det var på den tiden när jag fortfarande höll på att lära mig det här med fotografering, men många hade nog inte kunnat gissa att den är tagen med en kompaktkamera.
Gäller även den här som är tagen med en iPhone 4S (tanken var förvisso att fota med systemkameran den dagen, men utan minneskort blir det svårt):
Jag tycker personligen inte det hänger på utrustningen, snarare att man vet vilka begräsningar sin utrustning har och klarar av att vara innanför ramarna, då kan man ta riktigt bra bilder. Jag är själv långt ifrån fullärd och lär mig själv nya saker hela tiden.