Det jag menade med utrustningens begränsningar är t ex att veta när det blir för mycket brus vid ett visst ISO tal, vilken minsta bländare som ger bäst skärpa osv. Sen kan man klart utnyttja dessa till det man söker.Nä precis, en bra bild är så mycket mer än bara utrustning. Jag tycker det är jätteroligt att se hur kreativa folk är med sina telefoner och ser varje dag bra och intressanta bilder som är tagna med smartphones, som ett exempel.
Jag vet inte om jag håller med dig riktigt om att hålla sig till utrustningens begränsningar, snarare så tänker jag att det är när en skiter i att det finns begränsningar och kör på ändå som det verkligen kan bli spännande resultat. Necessity is the mother of invention liksom
Gatufoto och poträtt, när jag tänker gatufoton tänker jag på något som känns bekvämt för fotografen att fota, samtidigt som det är ett motiv som lockar.
De gatufoton jag tagit, har varit ur min mening lite vardagliga och tråkiga, men klart de går att göra intressanta osv.
Jag får känslan att gatufoton oftast handlar om ögonblick, då vissa motiv kanske ej stannar så länge.
Poträttfoto däremot där kan jag lite mer, vet att det är bra att försöka använda det naturliga ljuset och gärna en reflexskärm för att lätta upp de hårda skuggorna, som kan bli om t ex ljust kommer från höger och då kan ansiktet bli väldigt skuggigt på vänster. Mycket är att testa sig framåt.