Foton på era blandraser!

Sv: Foton på era blandraser!

Japp, jag har ett par helsyskon som är väldigt olika (både till utseende och sätt) men helt UNDERBARA:love: . De är 50% bouvier des flandres och resten labrador/schäfer/samojed

Betty till vänster och Axel till höger (och deras "pappa" i mitten;) ):

blandataug-sept06011.jpg

Men shiiiiiit :eek: :eek: :eek:

Vilken ålder! Den är ICKE att förakta!
Jättefin hund :love:

Gammal tråd jag vet, men eftersom min fina fick några kommentarer angående åldern och sådär måste jag uppdatera lite.

Fick tyvärr ta bort honom strax efter att han blivit 18 år fyllda. :cry:
Men han var pigg in i det sista. En dag helt plötsligt bara orkade han inte resa sig och vi ringde veterinären på en gång utan att tveka.

Han är saknad, gamle Sluggo. :love:

Gud vad trisst!:cry:
Men ni fick ju många år ihop! Mer många andra:p

Här är mina båda blandraser;)
Agnes (BC-Lab) och Fimpen (Drever, smålandsstövare och flat coated retriever)
04agnes_fimp_play2.jpg

Jag har oxå en hund som heter Wimse :D aldrig hört nån mer innan din :)

Kl

Så även jag (eller vi, sambon och jag!) har en liten blandis, hon blir 12 veckor på fredag.
Yda, som hon heter, är 50% dvärgschnauzer - 50% shih tzu.

17414402.jpg

MEN.. Vilken översöt vovve:love:

Åh :o, tack eller vad man säger :D !!
Vi är väldigt förtjusta i vår söta, men ack så tuffa vovva ! Det är något vist över blandisar, en chansning från början för man vet aldrig hur de helt kommer se ut som vuxna :p, ska bli spänannde att se hennes förändringar.

Yda gäspar stort här under dator-bordet och tackar för komplimangen :D

Man vet inte heller riktigt vilket humör de kommer få :)
Min var riktigt besvärlig under de första(fyra eller fem) åren. Men jag ångrar inte en sekund av tiden vi tillbringade tillsammans. En sådan personlighet han hade. Lika barnslig och pigg som matte på promenaderna, även som pensionär :D

Senast ändrad:

Man vet inte heller riktigt vilket humör de kommer få :)
Min var riktigt besvärlig under de första(fyra eller fem) åren. Men jag ångrar inte en sekund av tiden vi tillbringade tillsammans. En sådan personlighet han hade. Lika barnslig och pigg som matte på promenaderna, även som pensionär :D

Stämmer säkert det också. Vår är en tuff liten brud, riktigt humör som biter ifrån våran rottweilerhane när hon tycker att det inte passar längre, när han blir för "på" :p. Så kan det dock vara med renrasgit också känner jag, med humör och så., men där kan man kanske mer utgå från vad som är rastypiskt eller ligger i generna, även utseendet är mer utpräglat hos renrasigt, oftast.

/Fanny, med en mycket speciell rottweiler också!

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 511
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 268
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
761
Senast: MML
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 682
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka