Kanske du ska undvika att delta i diskussioner i vissa ämnen ett tag?
Nej jag tänker inte sluta att försvara kvinnor som inte får välja deras egna klädsel.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kanske du ska undvika att delta i diskussioner i vissa ämnen ett tag?
Kvinnor får så vitt jag vet köra bil om det är det du menar i alla länder utan Saudiarabien. Till och med i de talibanstyrda provinserna i Afghanistan tillåts kvinnor köra bil... Själv har jag kört i Palestina, Egypten och Dubai, kvinnor utan sjal har jag nog sett i alla länder jag har varit i, merparten muslimska eller inte... Islam finns ju dessutom överallt i världen så det är lite oklart med vad du menar...Får kvinnor köra i de länderna? Får kvinnor gå ute på gatan utan slöja i alla länder? Hur är det inte kvinnofötryckande?
Japp. Det finns gott om bilkörande kvinnor i muslimska länder. Och visst får man gå utan sjal. Det beror på land.Får kvinnor köra i de länderna? Får kvinnor gå ute på gatan utan slöja i alla länder? Hur är det inte kvinnofötryckande?
Du blir för upprörd och det triggar kanske...Jag hamnar oxå där ibland och då brukar jag bara lägga ner om jag tycker jag sagt min mening ... Inte lönt att uppröras över bukefalosTack jag blir bara lite irriterad då jag vet att de här människorna som skriver till mig inte är idioter och de VET vad jag menar men vill ändå förvränga det till något dåligt, och jag vet inte varför.
Jag tror jag har sagt nu i 4 sidor att självklart är inte alla muslimska män skitstövlar, men en del är. Men det verkar inte gå igenom.
Tack, det var verkligen snällt sagt .Du är ju alltid sansad och objektiv. Kan du förklara för mig hur man kan få mina inlägg till islamofobiska?
Tack, det var verkligen snällt sagt .
Jag har inte läst alla inlägg i tråden men jag har inte uppfattat dig som islamofobisk, däremot lite okunnig. Förmodligen har man reagerat på att du generaliserar en hel del - när du exempelvis skriver om att kvinnor inte har nåt värde inom islam. Det är en grov generalisering och det är felaktigt.
Men alltså jag fattar vad du menar och hur du tänker och tror att du helt enkelt bara uttrycker dig klumpigt. Det hoppas jag i alla fall .
Du blir för upprörd och det triggar kanske...Jag hamnar oxå där ibland och då brukar jag bara lägga ner om jag tycker jag sagt min mening ... Inte lönt att uppröras över bukefalos
Japp. Det finns gott om bilkörande kvinnor i muslimska länder. Och visst får man gå utan sjal. Det beror på land.
Det finns väldigt många muslimska länder.
Att du blir kallad islamofob fast du inte uppfattar dig som det, är det förklaringen till att du skriver att skriver att användare försvarar kvinnoförtryck för att de inte gjort det? Jag fattar inte hur det hela hänger ihop över huvud taget.Och jag som försvarar kvinnor som inte får välja blir kallad islamofob, konstigt att jag reagerar eller hur?
Kvinnor får så vitt jag vet köra bil om det är det du menar i alla länder utan Saudiarabien. Till och med i de talibanstyrda provinserna i Afghanistan tillåts kvinnor köra bil... Själv har jag kört i Palestina, Egypten och Dubai, kvinnor utan sjal har jag nog sett i alla länder jag har varit i, merparten muslimska eller inte... Islam finns ju dessutom överallt i världen så det är lite oklart med vad du menar...
Det är ETT land, Saudiarabien är varken det största landet som har islam som statsreligion eller det mest folkrikaste (Malaysia). Du skrev hela islam. Du är medveten om att muslimer som praktiserar islam finns i hela världen, alla utom dessa får kvinnor köra bil i?Saudiarabien
Det är det INGEN som skrivit. Ingen. Inte en enda person. Dett är ren lögn eller imbillning från din sida.Jag vet att jag kan vara klumpig i text speciellt i saker jag känner starkt för, tex kvinnoförtyck.
Men sen vet jag också att buke människorna inte är dumma i huvudet och kan förstå vad jag menar ändå även om det blir något syftningsfel, men tydligen går det inte just i den här tråden.
Jag säger att NÅGRA kvinnor blir tvingade att ha slöja och det är hemskt, och får till svar att jag är islamofobisk och att inga män gör så.
Vad bra. Nu lyckades du tillskriva även mig något jag inte har skrivit.+ @Myrten Men vad bra, bara saudiariabien förtrycker kvinnor. Tummen upp!
Det är ETT land, Saudiarabien är varken det största landet som har islam som statsreligion eller det mest folkrikaste (Malaysia). Du skrev hela islam. Du är medveten om att muslimer som praktiserar islam finns i hela världen, alla utom dessa får kvinnor köra bil i?
Tror inte någon annan sagt något. Jag återkopplar dock DINA EGNA ord.+ @Myrten Men vad bra, bara saudiariabien förtrycker kvinnor. Tummen upp!
Vad bra. Nu lyckades du tillskriva även mig något jag inte har skrivit.
Nej, kvinnoförtryck finns i hela världen. Även i Sverige och där kan det även utövas av genuina, svenska helyllemän!
Tror inte någon annan sagt något. Jag återkopplar dock DINA EGNA ord.
Hela islam är kvinnoförtyckande, de har inget värde. Jag tycker det är sjukt. De har blivit lärda sen de var barn att kvinnan kommer efter mannen.
Jag förstår inte hur någon i hela värdlen kan försvara detta.
Nej, jag behöver inte läsa att kvinnor inte får köra bil i Saudiarabien. Jag vet det.Jo jag vet det, det är därför jag sagt att det finns svenska rötägg också.
Du orkade inte läsa texten jag länkade så jag taggade dig istället.
Vilka länder menar du? Min egen erfarenhet av islam är främst från Egypten och där får kvinnor köra bil och gå ut utan att täcka håret. Majoriteten egyptiska kvinnor använder dock någon form av duk över håret. Den kan vara utformad på olika sätt.
Nej, jag behöver inte läsa att kvinnor inte får köra bil i Saudiarabien. Jag vet det.
Men det blir ändå så att du tillskriver mig något jag inte har skrivit och det gillar jag inte. Ditt sätt att diskutera känns väldigt svart-vitt. Antingen är man för eller emot något. Och så är det inte för väldigt många människor.