Förvånad över min reaktion

Dock skulle jag faktiskt vägra ta emot vård av någon med niqab eller burqa. Jag vill helt klart se ansiktet på den som ska ta hand om mig i en så utsatt position. Kulturell konditionering kanske men där går min gräns.

Inget emot dig athena.

Men det här är inte islamofobiskt men att vara emot kvinnoförtryck är islamofobiskt.
Kan någon förklara varför?

Jag kommer reagera på samma vis när jag mäter någon i skidmask. Det är väl inte underligt? Samma reaktion som Ts hade, men hennes reaktion är ok men inte min? Det är ju samma.

Jag har alrig sagt att allt som rör islam är kvinnoförtryck. Men om män tvingar kvinnor att ha slöja så är det förtryck. Hur kan du säga annat?
Var är min offerkofta? Är du seriös?
Av eget intresse.
Hur uppfattar du min reaktion?

Jag är ju för fan emot kvinnoförtryck och blir stämplad islamofob? Var är det här?
Jag har aldrig sagt att alla muslimska män slår kvinnorna som inte vill ha slöja, men dom finns ju.
Ingen verkar bry sig om de kvinnor som faktiskt inte vill bära sljöjan. Och bryr man sig är man tydligen islamofob.

Inget emot dig athena.

Men det här är inte islamofobiskt men att vara emot kvinnoförtryck är islamofobiskt.
Kan någon förklara varför?

Du uttalar dig enormt kategoriskt och på ett demoniserande sätt om islam. I flera inlägg likställer du islam med kvinnoförtryck vilket inte är sant.

Världen är inte så svart eller vit som du vill göra den. Man kan vara emot att få vård av någon med niqab utan att vara islamofob. Jag vet varför jag inte vill ha det, det är pga kulturen jag är uppvuxen i som råkar vara den tongivande kulturen i det här landet. Jag säger verkligen inte att min vägran är oproblematisk men den är heller inte riktad mot personen som sådan eller dennes religion. Det är så enkelt att jag vill kunna se ansiktet på den som ska ge mig vård, ingen annan värdering. Jag skulle ha lika svårt för det om personen var buddist och dolt ansiktet.

Du uttalar dig enormt kategoriskt och på ett demoniserande sätt om islam. I flera inlägg likställer du islam med kvinnoförtryck vilket inte är sant.

Världen är inte så svart eller vit som du vill göra den. Man kan vara emot att få vård av någon med niqab utan att vara islamofob. Jag vet varför jag inte vill ha det, det är pga kulturen jag är uppvuxen i som råkar vara den tongivande kulturen i det här landet. Jag säger verkligen inte att min vägran är oproblematisk men den är heller inte riktad mot personen som sådan eller dennes religion. Det är så enkelt att jag vill kunna se ansiktet på den som ska ge mig vård, ingen annan värdering. Jag skulle ha lika svårt för det om personen var buddist och dolt ansiktet.

Men jag förstår inte? Jag har ju sagt från början att SJÄLVKLART är inte alla muslimska män rötägg, men de finns ju. Det finns svenska rötägg som misshandlar fruar också. Men just inom islamska länderna finns det väl ingen lag mot det utan det är helt ok?
Det är ju därför vi måste lära om kvinnorna och berätta att de har ett värde, de är ingen assistent till männen och ska lyda allt de vill. Varför är det här demoniserande?
Jag förstår verkligen inte hur någon kan läsa detta och få det till att jag hatar islam?

Jag har känt flera familjer och varit djupt inne i en varit barnvakt, lagat och ''bytt'' mat med varandra. Jag har inget emot islam, jag något emot förtryck.

Jag gör det. Och jag tycker att det är synd att såna här diskussioner aldrig kan vara sansade utan alltid hamnar i extremer.
'

Du är ju alltid sansad och objektiv. Kan du förklara för mig hur man kan få mina inlägg till islamofobiska? Jag försöker inte ha någon jävla offerkofta jag vill bara veta hur folk kan förstå så illa.
Alltså jag fattar inte ett skit längre.

Varför tror ingen att det finns rötägg inom islam som tvingar sina fruar att bära slöja?
Varför tycker de att det är ok att mannen tvingar dom till det?
Vad har jag sagt som är mer islamofobiskt än vad @athena_arabians sa att hon skulle neka vård från någon med heltäckande sljöa, igen inget mot dig athena bara så förvirrad.

'

Du är ju alltid sansad och objektiv. Kan du förklara för mig hur man kan få mina inlägg till islamofobiska? Jag försöker inte ha någon jävla offerkofta jag vill bara veta hur folk kan förstå så illa.

Varför tror ingen att det finns rötägg inom islam som tvingar sina fruar att bära slöja?
Vad har jag sagt som är mer islamofobiskt än vad @athena_arabians sa att hon skulle neka vård från någon med heltäckande sljöa, igen inget mot dig athena bara så förvirrad.
Men alltså... Läser du ens inläggen? INGEN, jag repeterar, I N G E N har skrivit att det inte finns män som tvingar sina fruar bära slöja eller att det skulle vara ok.
Jag tror det finns en god anledning till att du, och inte @athena_arabians blir kallad islamofob i denna tråd... Nedanstående ord är definitivt en av anledningarna till det....

Hela islam är kvinnoförtyckande, de har inget värde. Jag tycker det är sjukt. De har blivit lärda sen de var barn att kvinnan kommer efter mannen.

Eller dessa, jäkligt illa valda ord, är bara ett missförstånd menar du?

Men alltså... Läser du ens inläggen? INGEN, jag repeterar, I N G E N har skrivit att det inte finns män som tvingar sina fruar bära slöja eller att det skulle vara ok.
Jag tror det finns en god anledning till att du, och inte @athena_arabians blir kallad islamofob i denna tråd... Nedanstående ord är definitivt en av anledningarna till det....

Hela islam är kvinnoförtyckande, de har inget värde. Jag tycker det är sjukt. De har blivit lärda sen de var barn att kvinnan kommer efter mannen.

Eller dessa, jäkligt illa valda ord, är bara ett missförstånd menar du?

Får kvinnor köra i de länderna? Får kvinnor gå ute på gatan utan slöja i alla länder? Hur är det inte kvinnofötryckande?

'

[...]Varför tror ingen att det finns rötägg inom islam som tvingar sina fruar att bära slöja?
Varför tycker de att det är ok att mannen tvingar dom till det?[...]

Det är ingen som har sagt att det inte finns rötägg och det är definitivt ingen som har sagt att det är ok att män tvingar kvinnor till något alls! Det är din förståelse (eller snarare brist på förståelse!) av texter där olika användare försöker se saker från flera olika sidor.

'

En reflektion bara.
Igår tittade jag på Zarah Larsson på Skavlan. Hon hade skrivit på medier att Alla män är svin.
Hon förklarade sig med att självklart menar hon inte alla män- och dom som inte är svin behöver inte ta åt sig...
Du diskuterar det du tycker är fel och andra vill säga att det inte gäller alla. Ibland vill folk peka på svagheter hos någon som skriver och argumentera mot det. Ta inte åt dig:heart

Får kvinnor köra i de länderna? Får kvinnor gå ute på gatan utan slöja i alla länder? Hur är det inte kvinnofötryckande?
Vilka länder menar du? Min egen erfarenhet av islam är främst från Egypten och där får kvinnor köra bil och gå ut utan att täcka håret. Majoriteten egyptiska kvinnor använder dock någon form av duk över håret. Den kan vara utformad på olika sätt.

OK
Så du säger att du reagerar likadant som jag men kan inte minnas hur jag reagerade.
Nice.

Ärligt kom jag inte ens ihåg att du var TS, jag ursäktar mig.

Jag läste igen och förstår inte varför du ville att jag skulle läsa igen? Du blev förvånad av att se det på din lilla ort, sen blev du förbannad troligen för att det finns chans att hon inte bär det frivilligt utan att det finns chans att maken tvingat?

En reflektion bara.
Igår tittade jag på Zarah Larsson på Skavlan. Hon hade skrivit på medier att Alla män är svin.
Hon förklarade sig med att självklart menar hon inte alla män- och dom som inte är svin behöver inte ta åt sig...
Du diskuterar det du tycker är fel och andra vill säga att det inte gäller alla. Ibland vill folk peka på svagheter hos någon som skriver och argumentera mot det. Ta inte åt dig:heart

Tack jag blir bara lite irriterad då jag vet att de här människorna som skriver till mig inte är idioter och de VET vad jag menar men vill ändå förvränga det till något dåligt, och jag vet inte varför.
Jag tror jag har sagt nu i 4 sidor att självklart är inte alla muslimska män skitstövlar, men en del är. Men det verkar inte gå igenom.

Tack jag blir bara lite irriterad då jag vet att de här människorna som skriver till mig inte är idioter och de VET vad jag menar men vill ändå förvränga det till något dåligt, och jag vet inte varför.
Jag tror jag har sagt nu i 4 sidor att självklart är inte alla muslimska män skitstövlar, men en del är. Men det verkar inte gå igenom.
Men när du skriver rakt av till enskilda användare att de försvarar kvinnoförtryck fast användaren inte har skrivit det - då måste du väl ändå förstå att folk blir förbannade?

Men när du skriver rakt av till enskilda användare att de försvarar kvinnoförtryck fast användaren inte har skrivit det - då måste du väl ändå förstå att folk blir förbannade?

Och jag som försvarar kvinnor som inte får välja blir kallad islamofob, konstigt att jag reagerar eller hur?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka