Du börjar ju bra - det skall erkännas.
Men tyvärr . .
Här blir du som ett barn som håller för öronen och argt skriker att 'JAG HÖR INTE, JAG HÖR INTE!' När flera användare har träffat människor som bär slöja trots att de inte upplever sig dominerade, förtryckta eller tvingade, det du kallar 'oberoende VILL', så börjar du vräka ur dig påståenden om att de kvinnorna (enligt dig), inte finns. Oavsett om andra upplevt detta eller inte så ogiltigförklarar du andras erfarenheter för att försvara din åsikt.
Här påbörjar du en diskurs som du egentligen inledde i föregående inlägg - om du anser att hela islam är kvinnoförtryckande, och att de 'män som bestämt' att kvinnan inte skall ha något värde antar jag att du ser på i ett negativt ljus. Islam är kvinnoförtryckande. ALL Islam. Enligt dig alltså, det är inte ord jag någonsin skulle säga. Borde inte du anse att de män som tillhör trosuppfattningen eller kulturen - muslimska män - även då automatiskt är en del av denna kvinnoförtryckande struktur? (Tänkte på när du frågade om vart du sagt att muslimska män är skit.)
Här har du helt plötsligt ändrat dig! Nämen! Du säger att alla kvinnor inte vill ha slöja, men det indikerar också att du tror att det finns kvinnor som faktiskt frivilligt bär dem, eller att alla som bär dem är strykrädda, förtryckta kvinnor. Med tanke på att du tidigare sagt att det är okej för dig om kvinnor som vill bära dem bär dem, samt att du inte tror att de kvinnorna finns - förstår du hur svårt det är att följa en person som inte är konsekvent i sina åsikter? - är det svårt att veta riktigt vart du är på väg.
Och sedan - när användare blir trötta på dina inkonsekventa resonemang och reagerar över dina generaliseringar - drar du på dig offerkoftan. Oj, vad missförstådd du blev. Efter att ha sagt att allt som rör Islam är grundat i kvinnoförtryck, att män engagerade i Islam är kvinnoförtryckare och att kvinnor som bär slöja frivilligt troligen inte existerar (det vill säga, att allt bärande av slöja är grundat i en frånvaro av en fri vilja) så försöker du vända det till att alla är omedvetna om att bärandet i slöja
ibland är ett uttryck för ett strukturellt förtryck inom kulturen och religionen. Nej, ingen har någonsin sagt att alla kvinnor vill bära slöja och att det inte finns underliggande problem med förtryck. Men vi tror på kvinnor och att det finns kvinnor som väljer att iklä sig slöja som inte gör det utifrån tvång och rädsla, utan att en man står i bakgrunden och utövar tvång.
Jag håller med
@escodobe - jag avslutar här och håller med, du är som en bot. Och med en bot är svår att försöka följa ett sammanhängande resonemang, speciellt då boten i detta fall inte är konsekvent i sina resonemang. Det blir bara kontraproduktiva cirkelresonemang. Där du gång på gång ger dig ett tolkningsföreträde över andras liv, baserat på ditt subjektiva tyckande.