Fortsättning på hur går det för era 05:or!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Fortsättning på hur går det för era 05:or!

Jag lovade bilder på Fenja, de kommer! Ska bara hitta laddaren till min digitalkamera!

Igår var lillan ute för första gången. Hon är SÅ duktig på att följa mamma och jag kunde släppa Athena efter bara några minuters ledning (Vi brukar leda mamman först i hagen så man ser att bebis följer efter bra). De var ute ungefär 10-15 minuter, hon får ju inte bli trött och lägga sig utomhus så man får passa på mellan sovsnuttarna.

Jag är helt frälst i henne! Otroligt lik sin vackra mamma :)

Wow vad läcker färg han ser ut att ha! Tycker ofta de "leopard"-färgade brukar kunna bli lite dassiga i blänket men inte denna :love:

Några bilder på plutts Hjärtis från ihopsläppet med en kallblodstravare på betet (det är "mina" 4 som släpps ihop med en 5:e). Det var skitväder och hällregnade så kvaliteten blev det lite si och så med.

21231802.jpg

21231803.jpg

21231804.jpg

21232061.jpg

han är ju precis genomkollad;)

jaså? närdå?
vad kollade ni då?

om han inte har ont så kanske han bara inte har tillräckligt med muskler för det?

jag tycker snarare det låter som en häst som häldre går i låg form med långa tyglar, när man kortar tyglarna kanske han upplever obehag och sänker ryggen, som sagt mer muskler och träna på att inte bara rida på lång tygel.. om du rider med den tygellängdern som han "gillar" och sen kortar lite lite grann så blir det inte så stor grej.. värt att prova ialla fall. hade han inte varit genom kollad så hade jag nog också mistänkt att han hade ont. Uppdatera gärna hur det går!

idag har jag bokat tid till veterinären för att plocka Dackes vargtänder :devil:, och han ska veterinärbesiktas så jag får bort reservationen i försäkringen.. Hoppas det går bra och att han sköter sej när veten sak kolla munnen! Har ni andra plockat några vargtänder på era?? hur gick det?

kl

Nu har jag äntligen kommit hem till min prinsessa igen, som växt till sig ordentligt sedan januari :love: Skulle tippa på att hon är över 150 nu, men ska mäta ordentligt snart. Ska också ta bilder på henne, hon har blivit en dam! Stor, bitig och ursnygg, tycker matte. Borta är min lilla lurvtuss.

Vi har börjat repetera tömkörning och ledarskap, och hon sköter sig i princip exemplariskt. Mer energi och MYCKET större steg nu än förut, med världens schwung. Skitkul :D Huvudet sitter där det ska, och hon verkar minnas alla kommandon perfa. Det är en ynnest att få ha en så fin häst! Hoppas kunna sitta mer på henne i sommar, men hon har haft lite problem med bärrandsröta under våren som jag hoppas ska ge med sig... känns lite vanskligt att belasta hoven även om det förmodligen är lugnt... hon ömmar i vart fall inte.

vad kul att du är hemma!

idag har jag fått en rolig nyhet! Pselma är dräktig! :banana::banana::banana:

vi kommer antagligen hämta henne på söndag :bump::bump::banana::banana:

Här kommer hon då äntligen!

Knappt 2 dygn gammal och sprallig som bara den! Hon drar revor i både boxen och hagen så mammiga Athena har svårt att hänga med i svängarna :d

http://photos-f.ak.facebook.com/photos-ak-sf2p/v285/34/76/691301614/n691301614_988373_1702.jpg

http://photos-g.ak.facebook.com/photos-ak-sf2p/v285/34/76/691301614/n691301614_988374_2407.jpg

http://photos-b.ak.facebook.com/photos-ak-sf2p/v285/34/76/691301614/n691301614_988393_1921.jpg

http://photos-c.ak.facebook.com/photos-ak-sf2p/v285/34/76/691301614/n691301614_988394_2673.jpg

http://photos-d.ak.facebook.com/photos-ak-sf2p/v285/34/76/691301614/n691301614_988395_3399.jpg

http://photos-d.ak.facebook.com/photos-ak-sf2p/v285/34/76/691301614/n691301614_988371_248.jpg

Ursäkta bildbomben :angel:
Och innan någon kommenterar att jag har mitt föl ute i regn så vill jag berätta att det var "änglaregn" - alltså strålande solsken och pyttepyttigt sirlande regn.

(Filmer kommer när jag fått fram ett nytt visningsprogram)

Nå, vad tycker ni? :)

Senast ändrad:

Tack :D

Wow, vad härligt! Då håller vi alla tummar för att allt går superbt med dräktigheten!

oj nu kommer jag ej ihåg datum men jag tror det var först mars och sedan återbesök i april eller om det var april och återbesök i maj;) Han hade en del problem men som nu är tillrättade och inte har någon reaktion alls på. Jag har under hela inridning ridit enbart med röst och säte,inte brytt mej så mkt om tyglar så nu när jag testat lite av det så är dte ju självklart lite ovant för honom.

det stämmer helt i det du skrev!:)

Supersöööt :love: ser verkligen ut som ett litet frågetecken..

Hej!

Har inte skrivit här på länge men tänkte uppdatera med lite nya bilder på min flicka! :)

Med kompisarna ute på ängen!

1-3.jpg

lazizeehpngensommaren08.jpg

Visst har han :love: ska bli intressant att se hur han ser ut lite senare då han fått massa vita slingor i manen och under till i svansen är den silvergrå men svarta och vita hår, och fuxar som inte kan ha svart :o så froppsmässigt har han blivit mörkare medans man och svans blir ljusare :d

Idag hade vi massör ute då Tibbe har en låsning i ena bogen som vi håller på fixa, och "min" massör är underbar hon kommer ut igen på onsdag för att gå igenom honom igen på djupet med någon elektro sak och båda dessa besök behövde jag bara betala 100 kr för :love: bara för hon vet att jag inte ha pengar. Tibbe tyckte det var underbart oxå så snart borde han va mjuk och smidig ;) letar bara efter en valack som hagkompis då stona känner av att han varit hingst för inte så länge sedan så dom storbrunsta runt honom vilket leder till att han hoppar :o

Jättefin AthenaAvalon! Blir så avis på alla söta fölisar å dräktigheter/kommande betäckningar! Känns som innan jag blev gravid, då var alla andra gravida och man var sååå sugen på bebis, nu har jag ju min lilla tös men nu är alla vänners ston dräktiga/fölar å då blir jag sugen på fölis! *skratt*
Var ju därför jag skulle ha ett sto! å så köpte jag en hingst... hmmm... ekvationen går inte ihop!
Men superfin är din lilla fölis!

Och lycka till ni andra med era betäckningar och "nydräktiga" ska hålla alla tummar å tår jag har att det går bra!

OT
I helgen har jag varit och tittat på FT-ryttares stora fyraåriga hoppehäst! jisses vad han hoppar! utan minsta ansträngning ser det ut som. Tänk om man någon gång i livet fick ha en sån häst som har extremt lätt för sig! vilken känsla! önskar henne all lycka till och jag vet att det kommer bli stora framgångar.

Ps. Har ÄNTLIGEN köpt en hästtransport!! Ett Gisebo-91. Var ute för 18 men fick det för 14! Supervälskött så det ser nästan nytt ut! skönt att få göra bra affärer *skratt*

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Lavinia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hade inte tänkt starta någon ny tråd. Vill inte det. Vill inte berätta. Men ju mer jag håller saker inom mig ju mer uppäten blir...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
34 779
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 113
Senast: Lady_S
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
779

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits
  • Dressyrsnack 17
  • Föräldrar till barn som rider

Omröstningar