ingen näraok, kollar där
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
ingen näraok, kollar där
@Voff, håller tummarna för Jarlas röntgen Hon verkar vara en rolig schäfer!
Är hon fortfarande sådär nätt och fin i kroppen som hon var förut? Hon var ju nästan lite vinthundslik ett tagHon är verkligen skitrolig! Så otroligt positiv till allt. Hela livet är en fest och hon är huvudgästen på den festen
Jag skulle verkligen dö en smula om vi behöver sälja henne men sambon är orubblig. Vi ska inte spara fler hundar hemma som inte går i avel
Ja det är hon. Hon är högbent och smal i typen. Hon väger nog inte mer än ca 24 kg. Ska åka in till Hundtjänstbutiken någon dag och väga henne för jag är själv nyfiken på hur "liten" hon är.Är hon fortfarande sådär nätt och fin i kroppen som hon var förut? Hon var ju nästan lite vinthundslik ett tag
Låter som en ovanligt bra schäfer det där Är det vanligt med så nätta schäfrar?Ja det är hon. Hon är högbent och smal i typen. Hon väger nog inte mer än ca 24 kg. Ska åka in till Hundtjänstbutiken någon dag och väga henne för jag är själv nyfiken på hur "liten" hon är.
Låter som en ovanligt bra schäfer det där Är det vanligt med så nätta schäfrar?
Hur mår lånehunden (?) idag @nordingran
Sätter honom på tåget direkt Han blir överlycklig!Du får skicka hit honom på kollo, han skulle dö av lycka! Det har snöat hela dagen...
Var finns det? Har inte hittat det här
Heja Floyd!Är så mallig över min fina Floyd idag varning för skryt!
Vi hade tackjakt på fasan, och eftersom jag stod med bössa i 4 av 5 såtar (både i drevet och som skytt), så fick han sitta i bilen ända till sista såten. Vi gick i drevet där också, men hamnade i en kant vid en skytt, så att vi kunde apportera också.
Skytten stod drygt 100m bort och Floyd gjorde så fina apporter på hans fåglar! De flesta markeringarna landade dolt för honom men han jobbade så fint och energiskt i området, helt utan mitt stöd. Dessutom så gjorde han ett klockrent linjetag på en fasan som landade bakom skytten från vårt håll sett.
Lite extra kul när skytten var en välmeriterad labbeuppfödare och domare, och tyckte att Floyd gjorde riktigt fina jobb för att vara så ung.
Jag sa att det var roligt med ett så fint avslut på dagen och att det är dags för lite jaktvila för den här youngstern nu.
Då gissade han att Floyd var 2,5-3 år, och visst blir man lite extra stolt när han tyckte att Floyd gjorde riktigt fina jobb för en 2,5-3-åring när han egentligen är lite drygt 16 månader
Nu ligger han i sängen och drömmer för fullt
Otis däremot har typ en inflammation i ett muskelfäste i en tå han blev halt ett par dagar efter att vi jagat hare bland alla taggbuskar, så jag trodde att vi missat en tagg som sedan blivit inflammerad. Det fanns inga taggar kvar dock, utan förmodligen har han stukat sig rejält.
Ingen mer jakt för den unge mannen den här säsongen. Tror att han snart gjort åt en normal livsförbrukning av Norocarp
Ladda ska ut med sambon en sväng i skogen i morgon det tror jag blir väldigt nyttigt för henne, hon har varit helt galen sedan jag åkte iväg på mässa
Gud så söt!
Haha ja alltså man kan ju inte annat än att stå o fånle när han håller påGud så söt!
Läser just en doodleägare som opererat sin 13-veckors valp för 40 papp efter att den brutit benet ”i tumultet med en äldre schäfer”. Och jag vet ju förstås inte hur man ska tänka men - måste en 13-veckors mellanstor valp få leka med ”en äldre schäfer”?Ja den behöver vara lite större iom den ska vara lekkompis till Bobber som ändå gränsar 40 kg strecket. Vill ju hellst undvika krossskador på småhundar
Läser just en doodleägare som opererat sin 13-veckors valp för 40 papp efter att den brutit benet ”i tumultet med en äldre schäfer”. Och jag vet ju förstås inte hur man ska tänka men - måste en 13-veckors mellanstor valp få leka med ”en äldre schäfer”?
Nej, det är ju så jag tänker också. Det var en bild med den lilla stackarn, hon verkade gipsad. Hårt för en liten glad valp att vara det.Nä, jävligt onödigt att en så liten valp ska leka med en vuxen hund som inte är försiktig. Floki fick t.ex. inte leka med Rollo om man inte hade stenkoll i början då Rollo är klumpig och lätt kan trampa ihjäl en valp om olyckan är framme.
Läser just en doodleägare som opererat sin 13-veckors valp för 40 papp efter att den brutit benet ”i tumultet med en äldre schäfer”. Och jag vet ju förstås inte hur man ska tänka men - måste en 13-veckors mellanstor valp få leka med ”en äldre schäfer”?