Fortsätt försöka

• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare Lyan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 316
  • Visningar Visningar 93 281
Tredje dagen med modafinil och jag mår ännu sämre. Är det någon annan som tar eller har tagit den och vet om det kan ta ett tag för den att verka ordentligt? Jag har svårt att hitta någon tydlig information om den. Vet inte om det överlag inte finns så mycket information eller om det är vajsing på min google fu pga väck i huvudet

Jag har fortfarande inte hämtat bilen. Är så fruktansvärt trött och har massor kvar på marsvinen så just nu vill jag bara stanna hemma i sängen. Varit hos osteopaten också och där bröt jag ihop och började böla för vi började prata om vad jag stänger inne och kom in på hundarna och en vän som dog för två år sedan nu i dagarna och det bara blev för mycket. Bölar igen när jag skriver detta för jag saknar alla så fruktansvärt mycket 😭 Det kommer ju inte direkt göra det lättare att fixa marsvinen eller hämta bilen. Just nu vill jag inte alls på någon utställning så jag funderar på om det är bäst att stanna hemma

Hur fan ska jag kunna bestämma mig 😭 Hade det inte varit för bilen så hade jag kunnat känna efter imorgon bitti, men nu går inte det för jag måste hämta den idag och jag vet inte hur 😭

Och om jag inte åker så är ju allt jobb och pengar bortslösat. Men om jag åker så kanske jag kraschar totalt igen. Och jag får panik av tanken att köra så långt

Det går inte bra. Jag bölar inte konstant som igår, men jag har ont i huvudet och kroppen och känner mig helt groggy. Det var rätt beslut att stanna hemma, men jag är fortfarande jätteledsen för det 😭 Jag vill gå ut och gå för det är sol, men jag orkar inte 😞
Lite roligt är dock att jag filmade när jag kammade Sammet när hon var nybadad och la in på reddit och den har nu 2303 upvotes. Jag har bara haft ett inlägg med fler och det var Pärla som fick 3532. Så jag får trösta mig med att Sammet iallafall vann andraplatsen på reddit istället för på utställningen

Huvudet gör fortfarande jätteont så jag klarar inte att göra något, men jag klarar inte att bara ligga i sängen heller för jag kan inte koncentrera mig på något och kan därför inte vila heller. Jag hatar allting och vill bara försvinna 😭

alla ljud är för höga men om jag har öronproppar så blir alla mina ljud för höga för jag hör min andning och öronen tjuter. Allt luktar för mycket och det är antingen för varmt eller för kallt. Jag håller på att bli fullkomligt knäpp 😭

Så trist att du har det så tufft igen :cry: och att inte utställningen blev av, men jag håller med om att det låter som rätt beslut. Du ska ha creds för att du lyssnade på dig själv iaf och inte pushade dig att åka när du var så trött redan. :heart

Så trist att du har det så tufft igen :cry: och att inte utställningen blev av, men jag håller med om att det låter som rätt beslut. Du ska ha creds för att du lyssnade på dig själv iaf och inte pushade dig att åka när du var så trött redan. :heart
Ja 😭 Har fortfarande rejält ont i huvudet, snurrig och är helt groggy. Det är så obehagligt att inte känna mig stabil när jag står upp.
Jag hade inte kunnat åka även om jag inte hade lyssnat på mig själv för det hade inte gått hur mycket jag än hade försökt. Det hade kanske gått om jag hade ställt in besöket hos osteopaten, men det ville jag inte för jag brukar inte bli så påverkad av besöken där längre, men såklart så blev jag helt väck just denna gången 😞

Jag mår verkligen inte alls bra 😭 Och jag kan varken göra något eller vila och det gör allting så mycket värre 😭

Jag förstår inte. Jag mår så fruktansvärt dåligt och har så mycket ångest över min viktuppgång och hur jag ser ut, men jag kan ändå inte göra något åt det?! Det borde ju verkligen vara en morot för att ge mig ut och gå och få både frisk luft, sol, motion och förhoppningsvis gå ned lite i vikt, men det går inte! Istället ligger jag hemma i sängen och har extrem ångest. Ångest som kanske hade försvunnit om jag hade gett mig ut och försöka tänka på annat istället för att vältra mig i självömkan. Så varför går det inte?!!! Är jag verkligen så jävla lat att jag föredrar ångesten framför att röra på mig?!

Jag förstår inte. Jag mår så fruktansvärt dåligt och har så mycket ångest över min viktuppgång och hur jag ser ut, men jag kan ändå inte göra något åt det?! Det borde ju verkligen vara en morot för att ge mig ut och gå och få både frisk luft, sol, motion och förhoppningsvis gå ned lite i vikt, men det går inte! Istället ligger jag hemma i sängen och har extrem ångest. Ångest som kanske hade försvunnit om jag hade gett mig ut och försöka tänka på annat istället för att vältra mig i självömkan. Så varför går det inte?!!! Är jag verkligen så jävla lat att jag föredrar ångesten framför att röra på mig?!

Det låter väl snarare som att din ångest har en förlamande effekt på dig....

Kan du fråga någon om de vill hänga med ut och gå, så du får lite "draghjälp"?

Jag tycker det är rätt uppenbart att det är det här du drabbas av. Jag vet inte om du har en adhd diagnos men det kvittar nog egentligen för det är verkligen inte bara folk med adhd som drabbas. Hursomhelst så hjälper det ju inte att kalla dig själv lat eller hur? Hade det hjälpt hade du ju inte känt sådär mer än en gång
1000008384.webp

Lyckades på något sätt ta mig ut men var tvungen att vända och det gjorde bara att jag känner mig ännu mer oduglig 😭😭 varför finns inte ge upp som alternativ?!😭😭

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 780
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
492
Senast: miumiu
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 361
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 078
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka