Fortsätt försöka

• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare Lyan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 133
  • Visningar Visningar 81 084
Tredje dagen med modafinil och jag mår ännu sämre. Är det någon annan som tar eller har tagit den och vet om det kan ta ett tag för den att verka ordentligt? Jag har svårt att hitta någon tydlig information om den. Vet inte om det överlag inte finns så mycket information eller om det är vajsing på min google fu pga väck i huvudet

Sista veckan har jag verkligen fått sota för den bra veckan jag hade. Jag är så in i märgen trött och det spelar ingen roll hur mycket jag än vilar för jag blir inte piggare, men vilandet lindrar åtminstone svedan i kroppen och huvudet lite. Så nedan blir nog mest svammel och vad som dyker upp i huvudet just nu

Utställningen är på lördag och just nu vet jag inte riktigt hur jag ska klara att ta mig iväg, men nu har jag lagt så mycket pengar på anmälningsavgifterna så då ska jag mig fanken komma iväg också! Plus att jag saknar utställningarna och alla marsvinsmänniskor. Men det är så ledsamt hur extremt små utställningarna har blivit 😞 När jag började ställa ut så brukade det vara minst 50 anmälda i petclass även på enkelutställningar. På lördag så är det dubbelutställning och det är endast sex djur anmälda varav tre av dem är mina. En sådan vinst betyder ju ingenting när det inte finns någon konkurrens!

På fredag ska Bella till fysioterapeuten och jag hoppas verkligen att hon är bättre igen så vi kan starta upp med mer träning och längre promenader igen! Jag tror iofs inte att Bella kommer att vilja gå längre än vad vi redan gör pga kylan, men då vet jag iallafall att det inte är pga smärta.

Jag har börjat vilja sy igen, men min symaskin kraschade igår 😭 Jag fattar inte vad jag gör för fel för att alla mina symaskiner ska jävlas?! Min första maskin bara gick och gick och gick trots att den var så billig, av ett skitmärke och aldrig fick någon omvårdnad. Jag minns inte om den gick sönder till slut eller om jag gav bort den när jag köpte en (som skulle vara) bättre. Nu är jag inne på min fjärde på kortare tid än jag hade min första! Jag fick iallafall hjälp att hitta en ny del till nuvarande maskinen som förhoppningsvis kommer att passa. Det går inte att få tag på originaldelar för butiken som sålde min maskin har slagit igen och det är ingen annan som har det märket så där fick jag för att jag trodde att jag fick en bra maskin till bra pris 😑

Jag tror iallafall att jag är klar med telefonen nu! Det blev några extra dagars fixande för jag kunde inte bestämma mig för hur jag skulle ha ikonerna i mapparna längst ned, men detta är det som ser bäst ut hittills så nu får det vara så. Jag är heller fortfarande inte helt nöjd med texten, men den får också vara så så länge. Den visar ändå ungefär hur det känns just nu. Just nu lyssnar jag mest på Dawn of destiny, men de flesta av deras texter känns för mörka och pessimistiska.
Och som vanligt så är det både roligt och tråkigt att vara klar. Roligt för att det är klart och jag är nöjd, men tråkigt för att det är så kul att hålla på med.

Nu måste jag börja göra mig i ordning trots att jag egentligen inte orkar för boendestödet kommer för städning kl.14 och här ser ut som ett bombnedslag 😫

IMG_5797.webp

Du satte verkligen ord på flera av mina tankar! Samtidigt så kämpar jag inte riktigt för att jag vill utan för att jag inte har något val, men just eftersom jag inte har något val så finns ju heller inte alternativet att ge upp så det är bara att fortsätta.

Tack 💖💖
Det hoppas jag att du/vi gör! Det är hemskt att veta att andra också mår dåligt, samtidigt som det är skönt att inte vara ensam och veta att det finns folk som förstår hur tufft kämpandet är

Tack 💖💖

——
Förlåt för att jag inte kan svara så bra. Jag är rätt kaputt denna veckan 😞

Ja, det är alltid lite tveeggat med andras dåliga mående. Det finns ofta förståelse, erfarenhet, sympati och kunskapsresurser att ösa ur med den andres tillåtelse, men samtidigt så önskar man dem någonting bättre.

Det här är din dagbok och du får bestämma helt hur du lämpligast distributerar med din ork. När jag tryckt på skicka på inlägget så förväntar jag mig inget i gengäld utan den supporten är kravlös. Den är din. ❤️

Hoppas att det gick bra att städa! Har själv haft kontaktperson över på té, prat och medicindelning idag. Även fast jag vet att vi har det väldigt trevligt när hon är här så känner jag att jag inte alltid är 'pigg och glad' nog, när det viktigaste egentligen är att vara intonande mot sig själv och bara låta sig själv vara.

Jag är så helt in i märgen trött. Vet inte alls hur jag ska klara att göra i ordning marsvinen eftersom jag ska iväg halva dagen imorgon också

Jag är så helt in i märgen trött. Vet inte alls hur jag ska klara att göra i ordning marsvinen eftersom jag ska iväg halva dagen imorgon också

Kan du inte avboka/flytta Bellas fysiotid? Jag fattar att det inte är optimalt för Bella att skjuta på det, men om du prioriterar dig själv så får du förhoppningsvis lite mera överskott som blir bättre för djuren också.

Be inte om ursäkt! Svara bara om du orkar. Ingen av oss här inne som hejar på dig skulle ta illa upp ifall du inte orkar svara. Inte jag i alla fall. ☺️ Kram 🩷 🩷 🩷
Tack 💖 Jag tycker bara att det känns oartigt att inte svara när jag kan skriva långa paragrafer om annat. Fast det är för att när jag skriver vad jag har i huvudet just då så är det bara att skriva utan att direkt tänka, men när jag ska svara någon så måste jag tänka innan jag kan skriva. Jag vet att ni inte tar illa vid er så egentligen borde jag inte tänka så, men när ni är så snälla och lägger tid på att stötta så vill jag iallafall visa att jag har läst och tagit in vad ni har skrivit.
Ja, det är alltid lite tveeggat med andras dåliga mående. Det finns ofta förståelse, erfarenhet, sympati och kunskapsresurser att ösa ur med den andres tillåtelse, men samtidigt så önskar man dem någonting bättre.

Det här är din dagbok och du får bestämma helt hur du lämpligast distributerar med din ork. När jag tryckt på skicka på inlägget så förväntar jag mig inget i gengäld utan den supporten är kravlös. Den är din. ❤️

Hoppas att det gick bra att städa! Har själv haft kontaktperson över på té, prat och medicindelning idag. Även fast jag vet att vi har det väldigt trevligt när hon är här så känner jag att jag inte alltid är 'pigg och glad' nog, när det viktigaste egentligen är att vara intonande mot sig själv och bara låta sig själv vara.
Precis så!

Tack 💖 Det jag skrev ovan svarar bra på ditt också

Om man bortser från att moppakaftet gick av så det inte gick att torka golvet så gick det rätt bra. Det är bara lite jobbigt när inte allt blir städat för oftast så har jag skapat så mycket kaos att vi bara hinner med golvet och en annan grej. Vi hade iofs inte hunnit allt även utan kaos, men då hade jag iallafall kunnat ta en extra grej varje gång så till slut så hade det gått hela varvet runt istället för att samla dammet på hög tills jag inte står ut och klarar att torka bort det trots att orken egentligen inte finns.

Vad bra att ni hade trevligt 💖 Det är en svår balansgång med hur mycket av sitt mående man vill/bör/ska visa många gånger 😕
Kan du inte avboka/flytta Bellas fysiotid? Jag fattar att det inte är optimalt för Bella att skjuta på det, men om du prioriterar dig själv så får du förhoppningsvis lite mera överskott som blir bättre för djuren också.
Inte utan att betala hela avgiften och det är 730kr så det blir alldeles för mycket. Jag känner att hon behöver verkligen den också plus att jag vill veta hur hon känns för jag har så svårt att läsa av henne. Tex i förrgår så råkade jag kicka till henne när jag svängde benen över sängkanten för att resa mig upp och när jag kom tillbaka så klappade jag henne och hon bara flög efter mig och hade bitit mig rejält om jag inte hunnit dra undan handen och jag har ingen aning om det var pga smärta eller för att hon var sur för att jag råkade kicka till henne. Pojkvännen provade att klappa på samma ställe och då gjorde hon ingenting så jag har verkligen ingen aning. Men oavsett anledning så börjar jag faktiskt att bli rädd för henne för jag vet aldrig när hon kommer att bita mig och det känns som att hon helst hade sluppit mig helt och hållet och bara haft pojkvännen och det gör så jävla ont för jag älskar ju henne trots allting 😭

Jag vaknade lite över fem och har inte kunnat somna om trots att jag har försökt så jag har legat och fixat en ny telefonlayout igen. Började med den för ett par dagar sedan nu när jag inte orkat göra annat än ligga i sängen så nu har jag beslutsångest om vilken jag ska ha 😅 Texten passar rätt bra till bilden iallafall, men jag hade velat ha någon längre som inte bara är deppig
IMG_6058.webp

Hemma igen. Jag hade verkligen behövt vila men jag kan inte slappna av. Är dessutom yr och har huvudvärk. Så länge jag ligger på vänster sida så är det rätt lugnt men om jag vänder på mig så snurrar hela världen
Det gick iallafall bra med Bella. Fortfarande lite känningar i ryggen och höfterna men nu kan vi börja med lite mer muskelövningar igen. Vilket både känns bra och dåligt för det betyder att hon inte bet mig för att något gjorde ont utan hon bet mig för att hon ville bita mig 😭

Eftermiddagen har varit vidrig, men nu mår jag äntligen lite bättre så jag hoppas kunna bada Sammet och fixa det sista på klor och öron samt plocka ihop allt som ska med. Just nu vill jag bara få sova en stund, men då hinner inte Sammet torka sedan så jag får hoppas på att jag kan somna tidigt sedan istället

Eftermiddagen har varit vidrig, men nu mår jag äntligen lite bättre så jag hoppas kunna bada Sammet och fixa det sista på klor och öron samt plocka ihop allt som ska med. Just nu vill jag bara få sova en stund, men då hinner inte Sammet torka sedan så jag får hoppas på att jag kan somna tidigt sedan istället

Vad trist att eftermiddagen varit kämpig för dig. ❤️ Hoppas i alla fall att du får sova och att utställningsdagen blir bra. 🥰

Tack 💖 Jag tycker bara att det känns oartigt att inte svara när jag kan skriva långa paragrafer om annat. Fast det är för att när jag skriver vad jag har i huvudet just då så är det bara att skriva utan att direkt tänka, men när jag ska svara någon så måste jag tänka innan jag kan skriva. Jag vet att ni inte tar illa vid er så egentligen borde jag inte tänka så, men när ni är så snälla och lägger tid på att stötta så vill jag iallafall visa att jag har läst och tagit in vad ni har skrivit.
Ville bara säga att jag fattar exakt hur du menar. Det funkar likadant för mig. 🩷 🩷 🩷

Utställningen gick bra. Floor vann båda pet, Yannis kom tvåa i den ena och Sammet vann båda klippt. Floor fick så mycket uppmärksamhet för hur otroligt vacker hon är. Speciellt med tanke på hennes historia med vanvården. Det är bara så synd att utställningen var så extremt liten för jag tror att Floor hade haft riktigt stor chans även på en stor utställning så som hon var idag. Hela gänget 💖 Från vänster Yannis, Floor och Sammet
IMG_6188.webp

Själv är jag jättedöd. Har försökt vila men hela kroppen kryper så det går inte bra. Pojkvännen är ute med Bella så jag slipper bekymra mig om henne iallafall

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 635
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
440
Senast: miumiu
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 322
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 864
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka