Fortsätt försöka

Tredje dagen med modafinil och jag mår ännu sämre. Är det någon annan som tar eller har tagit den och vet om det kan ta ett tag för den att verka ordentligt? Jag har svårt att hitta någon tydlig information om den. Vet inte om det överlag inte finns så mycket information eller om det är vajsing på min google fu pga väck i huvudet

Jag tog dubbelt upp av både stesolid och propavan igår för jag var så desperat för att få sova och har sovit i nästan 12 timmar. Klockan säger att jag har varit vaken två gånger, men det är inget jag minns. Har haft öronproppar och legat under täcket med huvudet i fotändan och det ihop med tabletterna gjorde att jag kunde sova mig igenom snarkandet. Vi har beställt en bettskena för varken näsplåster eller snarkspray hjälper mer än marginellt och att jag ska ta för höga doser mediciner är ju inte hållbart så jag hoppas verkligen att den kommer att hjälpa! Jag har inga dörrar i min lägenhet så att sova i olika rum funkar inte för jag hör ändå och ingen av oss sover bra i pojkvännens lägenhet så då sover vi hellre dåligt tillsammans.

Just nu är denna stund så känner jag mig bättre, men om det kommer svänga lika extremt som igår så kommer det inte att vara bättre särskilt länge 😓 Jag har hittat en ”hur mår du just nu”app som jag ska försöka fylla i för att se om det finns någon röd tråd (aldrig hittat någon innan dock), men det funkade inte med den förra appen jag hade så jag får se hur det kommer gå. Det är så svårt att komma ihåg att fylla i när jag mår bättre för då hittar jag ju oftast på något och glömmer bort det så det blev mest att jag fyllde i när jag mådde skit så statistiken blev missvisande

Jag hoppas verkligen ni får ordning på detta med sömnen - utan ordentlig sömn så GÅR det ju inte att må bra, så det är jätteviktigt.

Om det är hans medicin som får honom att snarka, så kanske han kan prata med sin läkare om att få testa en annan medicin? Eller testa andra sätt att somna utan medicinen?

Jag hoppas verkligen ni får ordning på detta med sömnen - utan ordentlig sömn så GÅR det ju inte att må bra, så det är jätteviktigt.

Om det är hans medicin som får honom att snarka, så kanske han kan prata med sin läkare om att få testa en annan medicin? Eller testa andra sätt att somna utan medicinen?
Det hoppas verkligen jag också för idag när jag har fått sova så känns allt lite lättare. Sista dagarna/veckan har jag bara gått och varit sur och irriterad på pojkvännen hela tiden för att han har hållit mig vaken och det är ju inte heller rätt eftersom han inte kan hjälpa det.

Tror inte att det finns någon medicin som skulle göra det bättre för han snarkar när han sover ordentligt och inte bara halvsover som han gör utan medicin. Utan medicin så kan han bara sova korta stunder och sällan djupsömn så då blir det ju ohållbart för honom istället för mig

Och så var det dags för veterinär för Bella igen 😭 Vi var hos fysioterapeuten i fredags och hon sa att allt kändes mycket bättre och att vi kan börja utöka övningarna, men i lördags eller söndags (innan vi hann utöka) så skrek hon till när pojkvännen rörde henne och efter det så har hon skrikit fyra gånger till både när man rört henne och inte rört henne och hon till och med bet pojkvännen en gång när han rörde vid hennes hals 😭 Tänkte först att det var träningsvärk från fysion, men det borde ha gått över vid det här laget tycker jag

Nu skrek hon till igen när pojkvännen rörde sina fötter mot hennes korg så jag kände försiktigt under korgen för att se om det var en tillfällighet men då skrek hon till igen. Kände igenom henne (mycket försiktigt!) från huvudet och bakåt och när jag kom till rumpan så skrek hon rejält, bet mig och sprang iväg med svansen mellan benen trots att jag inte ens hade klapptryck när jag kände 😭 Pojkvännen sa att hon låg ihoprullad när hon bet honom så troligen var det rumpan då också och inte halsen som han först trodde. Fan vad jag är rädd nu för jag är så orolig för henne 😭 Tur att vi fick tid hos veterinären redan i eftermiddag!!

Det inte kul hos veterinären. Vi fick sätta munkorg på henne för säkerhets skull så hon gick in i försvarsläge på en gång, men efter att hon lugnat sig lite så kunde veterinären hitta att vänster bakben ville hon inte alls sträcka ut, det gjorde ont i ryggen när svansen kom för högt upp och även tryck över höfterna gjorde ont 😞 Eftersom hon redan är röntgad så tror/hoppas veterinären att det är muskulärt så det blir bara extra smärtlindring och vila ett tag för att se vad som händer men om hon inte blir märkbart bättre av det så blir nästa steg remiss till ortoped. Det känns så jävla hopplöst när vi precis fått okej från fysioterapeuten att börja öka på träning och promenader 😞

Fy fan vad jag är seg 😫 Att ta extra propavan gör mig både jätteseg och ger huvudvärk och jobbiga drömmar. Det räcker liksom med mitt vanliga sega och huvudvärk så detta är inte roligt 😓 Men förhoppningsvis kommer snarkskenan vi har beställt idag så det är bara att hoppas på att den funkar också för annars vet jag inte hur vi ska göra

Bella har fortfarande ont 😞 Hon brukar alltid ligga i sin korg i sängen, men inatt har hon legat i sin transportväska på golvet. Iofs så brukar inte transportväskan stå i sovrummet så det är möjligt att hon hade valt den även när hon inte har ont för hon älskar verkligen den väskan trots att den egentligen är för liten för henne så det gör det svårare att bedöma hennes beteende. Vi får se hur dagen utvecklar sig för henne.

Jag försöker hitta en app för att spåra mitt mående, men jag är tydligen extremt kräsen även där. Just nu har jag två som jag provar och som verkar okej, men jag har bara använt dem sedan igår så jag vet inte hur de kommer att funka i längden. Den ena är gratis och den andra kostar 250kr om året och det känns rätt okej att betala om den skulle vara bäst. Jag hittade två andra som också såg bra ut, men den ena kostade 420kr om året och den andra 999kr och det lägger jag verkligen inte på en telefonapp oavsett hur bra den än är

Jag vill göra något, men det vill inte min kropp så jag har legat och fixat med telefonen igen för jag har tagit bort en del appar och skaffat andra nya. De 63 notiserna är checklistor och påminnelser. Det känns som att det bara byggs på, men igår fick jag iallafall klorna klippta på Yannis och både Floor och Yannis vägda så där försvann tre notiser. Apparna ligger uppe på skärmen också, men där kan jag inte se notiserna eftersom det bara är genvägar. Den som heter kläder använder jag egentligen inte, men hoppas att det kan kanske funka som en morot för att gå ned tillräckligt i vikt så jag kan ha kläderna igen. Hittade iallafall ett par jeans i en gömma som passade så nu har jag åtminstone ett till alternativ med fickor istället för bara gråa cargos.
Jag hade velat ha upp texten längst ned lite, men det kommer inte att gå utan att börja om från början och det pallar jag inte
IMG_4598.webp

På måndag går anmälningstiden ut för nästa utställning. Just nu vill jag supergärna åka! Men jag har ju ingen aning om hur jag kommer att må när utställningen väl är 😕 Eftersom årsavgiften också ska betalas så kommer det att bli väldigt dyrt om jag anmäler och inte åker, men tänk om jag inte anmäler och sedan vill åka? Jag är så trött på att aldrig kunna planera något 😞

På måndag går anmälningstiden ut för nästa utställning. Just nu vill jag supergärna åka! Men jag har ju ingen aning om hur jag kommer att må när utställningen väl är 😕 Eftersom årsavgiften också ska betalas så kommer det att bli väldigt dyrt om jag anmäler och inte åker, men tänk om jag inte anmäler och sedan vill åka? Jag är så trött på att aldrig kunna planera något
Jaa, låter som att det hade varit väldigt roligt att åka! Jag förstår att det är väldigt svårt att planera och att det är otroligt jobbigt med besvikelser och att avgiften går "till spillo" om du inte åker, men jag tycker verkligen att du ska anmäla dig trots allt! För som du själv säger, tråkigt om du inte anmäler dig och sen kan och vill åka? Du kanske kan se det som att du betalar för chansen att åka, att det är värt nåt i sig och sen att om du kan åka/inte kan, det blir som det blir, men du har i alla fall gjort din del i det, det du kan :)

Jaa, låter som att det hade varit väldigt roligt att åka! Jag förstår att det är väldigt svårt att planera och att det är otroligt jobbigt med besvikelser och att avgiften går "till spillo" om du inte åker, men jag tycker verkligen att du ska anmäla dig trots allt! För som du själv säger, tråkigt om du inte anmäler dig och sen kan och vill åka? Du kanske kan se det som att du betalar för chansen att åka, att det är värt nåt i sig och sen att om du kan åka/inte kan, det blir som det blir, men du har i alla fall gjort din del i det, det du kan :)
Mm. Och jag vet redan att det finns tillgång till bil för jag ska till fysioterapeuten med Bella på fredagen, men det gör också att jag tvekar för då blir det städning med boendestödet på onsdagen, praktik på torsdagen, fysioterapeuten på fredagen och utställning på lördagen så det blir väldigt mycket den veckan 😕 men nu har jag iallafall betalat årsavgiften så det är ytterligare ett steg på vägen. Jag måste fundera lite över vilka som ska följa med. Jag hade velat ha både Floor, Yannis och Sammet, men det blir dyrt att anmäla alla och mycket förberedelser så jag får fundera lite till. Det är rätt sjukt att jag nu tvekar på att ställa tre och åka 14 mil för att jag inte orkar när jag tidigare inte tvekade ett ögonblick på att ställa åtta, åka 100 mil och dessutom sova över. Jag fattar varken var jag fick pengar eller ork ifrån

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 314
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
322
Senast: miumiu
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 211
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 703
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar